Briose si tarta cu branzeturi, mazare si menta

Va anunt inca de la inceput ca este o reteta exceptional de gustoasa, calorica  dar si bogata in fibre deopotriva;

Reteta poate fi data copilasilor, dupa varsta de un an datorita branzeturilor sarate ( cascaval, parmezan ) , a fainii si a oualor care sunt intregi ( albus si galbenus deopotriva )-care nu au ce cauta in alimentatia copilului cu varsta sub un anisor;

Ingrediente:

– 200 grame unt cu 85 % grasime;

– 400 grame faina, de preferat in acest caz faina alba;

– 4 cepe verzi, curatate si tocate marunt;

-225 grame mazare ( mazare congelata pe care o veti fierbe putin 10-minute dupa ce apa da in clocot);

-125 grame cascaval ras ( eu am utilizat un amestec de parmezan -Parmigiano Reggiano Bio-in cantitate mai mica  cu Viofast cu busuioc si rosii -o branza specific vegetariana );

-125 grame branza ricotta sau 125 grame urda dulce;

– 3 oua ecologice;

-150 grame macarpone;

– 1 lingura menta proaspata, tocata;

– amestec de boabe de piper ( pe care l-am comandat de aici : http://www.farmaciaortomoleculara.ro/bio_lebensbaum_amestec_de_boabe_de_piper_in_rasnita_de_sticla_45g-p432.html ) – cu aceeasi mentiune ca dupa ce plasati comanda veti fi contactat de catre un reprezentat al farmaciei ortomoleculare si va trebui sa mentionati de unde a venit recomandarea dvs. ( in acest caz : Asociatia Medicala Alege Sanatos Timisoara – dr. Raluca Pavlisan );

Ca si ustensile : eu am folosit 9 forme de silicon de tip floare si o forma de tarta inimioara.

Metoda de preparare:

Se amesteca 200 grame de unt ecologic 85 % grasime ,la temperatura camerei ( asadar scoateti  dinainte untul din frigider ) cu 400 grame de faina si amestecati pana la omogenizarea completa si obtinerea unui aluat sfaramicios ( aluatul specific tartelor frantuzesti ); Aluatul astfel obtinut se inveleste in folie alimenatara   si se da la frigider intre 30 de minute si 12 ore ( functie de momentul in care aveti timp sa faceti tarta )

De mentionat este ca, atunci cand va sta mai mult la frigider se va intari extrem si pentru a-l intinde cat de cat va trebui sa il bateti usor cu sucitorul si abia apoi sa il intindeti, pe o suprafata bogat infainata.

Dupa intinderea aluatului, veti folosi o forma de floare de dimensiune aproximativ egala cu cea de pe briosa….si veti captusi apoi cu forma obtinuta din aluat, forma de briosa….si tot asa pana cand obtineti umplerea celor 9 forme ( nu e un procedeu usor….necesita rabdare si usoara arta in a construi captusirea formei….aluatul rupandu-se din cand in cand,dar nu va speriati …continuati…este asemenea unui joc cu o plastelina uitata la rece :)- eu am lucrat cot la cot cu fetita mea si ne-am distrat teribil, mai ales ca acest aspect survenea dupa o zi obositoare ;Cu restul de aluat ramas ,am captusit forma de inimioara, dupa ce in prealabil am asezat dedesubtul ei, hartie de copt, pentru a-mi facilita taierea si scoaterea din tava, ulterior.

Preincalziti cuptorul la 180-190 grade;

Adaugati in formele dvs. menta si ceapa ,verde- facand o distributie egala a acestora;

Bateti ouale cu Ricotta  si Mascarpone; Asezonati cu amestecul de piper  : http://www.farmaciaortomoleculara.ro/bio_lebensbaum_amestec_de_boabe_de_piper_in_rasnita_de_sticla_45g-p432.html ;

Adaugati amestecul obtinut in forme;

Deasupra adaugati cascavalul ras si menta proaspat tocata;

Coaceti 30-35 de minute sau pana se leaga umplutura.

La servire se rastoarna usor briosa in farfurie ( mare atentie : continutul interior e mai fierbinte decat cel exterior ); Pentru doritori puteti adauga deasupra, atunci cand serviti menta proaspata ( da un gust mai intens );

Eu am asociat aceste briose cu legume crude ,masline verzi cu ardei si masline negre diet pentru doritori si sos Guacamole !

Eu va doresc : Pofta Buna si Pitic Mancacios!

La finalul mesei nu uitati un aspect important : hidratarea cu apa plata 🙂

Un gând despre &8222;Briose si tarta cu branzeturi, mazare si menta&8221;

  1. Super treaba! Retete sanatoase pentru copilasi Asta da imagine!
    Adevarat profesionist.

Lasă un răspuns

