Variante mic dejun:pasta de caju cu ceapa verde ,patrunjel si mirodenii si pasta de broccoli cu usturoi si hrean

2013-11-06 10.08.46In urma cu 7 zile aproximativ, pe blogul lui „Bucatar Maniac”, am remarcat o reteta ce mi-a atras atentia: Pasta de caju cu ceapa verde;

Mi-a placut ideea….dar pentru a o publica pe propriul blog a fost nevoie sa o reconcep si personalizez dupa bunul meu plac si tinand cont si de anotimpul in care ne aflam si totodata si de faptul ca ne aflam in plin sezon de raceli.

O sa va povestesc intial despre : Pasta de caju cu ceapa verde si apoi despre cea de broccoli;

Asadar ingrediente:

-100 grame caju crud,pe care il lasati la hidratat de seara pana dimineata,in apa cat sa treaca peste semintele de caju;

– o ceapa verde ( eu am folosit doar partea alba si extrem de putine frunze verzi de ceapa) tocata marunt;

-1/4 legatura de patrunjel verde tocat marunt;

-o lingura ulei de masline extravirgin;

-sare de Himalaya ( extrem de putina-un varf de cutit);

-un varf de cutit :praf de ghimbir;

– o lingura boia de ardei dulce;

-apa,cat pentru a obtine o pasta cremoasa;

Metoda de preparare:

Dimineata am scurs cajuul de apa; L-am blenduit cu o lingura de ulei de masline extravirgin si o lingura de apa;

Am adaugat apoi la ceea ce am obtinut apa,astfel incat sa obtin o pasta mai densa;

Am adaugat ceapa verde si patrunjelul tocat marunt si mirodeniile;

Pasta de Broccoli cu usturoi si hrean:

Ingrediente:

– un broccoli mai micut;

-un catel de usturoi mai mare;

-o rasura de hrean proaspat;

-o lingura de ulei de masline extravirgin;

-o lingura de zeama de lamaie sau limeta proaspat stoarsa;

-sare de Himalaya ( foarte putina,pentru a nu-i schimba gustul );

-praf de chimen  ( o lingurita )

– 200 ml smantana cu 12 %% grasime ( puteti folosi si smantana mai grasa );

Metoda de preparare:

Am pus la aburi broccoli,timp de 25 de minute,cu optiunea Vitamine save activata;

Cand a fost gata l-am pus in blender ,impreuna cu rasura de hrean si usturoiul tocat marunt si o lingura  de ulei de masline extravirgin cat si o lingura de zeama de lamaie;

Cand am obtinut o pasta,am adaugat: chimenul,sarea si smantana;

Am servit cu ardei gras si telemea de vaca;

Recomand aceste retete dupa varsta de 3 ani,3 ani si jumatate: atat datorita potentialului alergen ( ma refer la caju ) cat si datorita faptului ca sunt usor mai picante.

E o varianta de mic dejun, pe care o puteti incerca !

Preferabil sa nu faceti ambele paste deodata…..daca nu stiti cum reactioneaza copilasul la anumite condimente!

Eu mi-am permis sa le fac aproximativ deodata…..dupa ce anterior testasem condimente de acest gen!

Lucrati cu lingura de lemn atunci cand amestecati!

Daca ceea ce a rezultat ( in cazul in care gresiti cantitatile) vi se pare extrem de picant…recomand cu caldura sa refaceti reteta!

Eu va doresc :Pofta Buna si Pitic Sanatos si Mancacios!

Lasă un răspuns

