Carnita de porc la micul dejun

Copilul tau a crescut? Te intrebi ce oare sa ii mai servesti la micul dejun?

Din cand in cand incerc sa va mai dau idei!

In urma cu doua zile sotul meu a cumparat pulpa de porc si cotlet cu os…tocmai pentru ca inclusiv noi adultii nu ne dorim sa mancam mezeluri si preferam,atunci cand am timp sa gatim in casa,chiar si pentru micul dejun.

Asadar….iata ingredientele pentru aceasta reteta:

-500-600 grame carne de porc ( pulpa si cotlet);

-sare de Himaalya-un varf de cutit;

-4-5 foi de dafin;

-cateva frunzulite sau ace de rozmarin proaspat;

-2 linguri de boia de ardei dulce;

-un varf de cutit ienibahar macinat sau 3-4 boabe de ienibahar;

-4-5 boabe de piper negru;

-amestec de piper negru,alb si rosu ( eu am intr-un recipient din sticla,din care invart o singura data….deoarece e vorba totusi si de hrana copilului…si evit gustul extrem de picant pentru ea);

-4-5 catei de usturoi proaspat feliati;

-o ceapa mica,mica tocata marunt;

-ulei de masline ( 2 linguri);

-apa( aproximativ 1 litru);

-5-6 migdale afumate mari( optional)_;

Metoda de preparare:

Am pus toate ingredientele la fiert in cucta si am lasat acolo,pana cand lichidele au scazut total si carnita a fost moale;

Cand mai era foarte putin lichid,am adaugat migdalele afumate,pentru a schimba usor gustul spre afumat;

Pentru ca afara a inceput frigul….si odata cu el si racelile….am grija sa ne aduc ” focul in corp”,asa cum spune Medicina Traditionala Chineza;:pentru acest aspect…condimentez usor mancarea….si cumpar alimente cu asemenea beneficii,precum : ghimbir si hrean proaspat.

Micul nostru dejun,asa cum il vedeti in imagine,contine;carnita de porc fiarta si servita rece,ou fiert, germeni de trifoi si lucerna,rosii chery si sos de hrean cu smantana;

Sosul de hrean il prepar astfel: 3 linguri de smantana cu 12 % grasime (puteti folosi si cu procent mai mare de grasime,daca nu aveti un copilas grasut);o bucata de hrean cat degetul mic de la o mana,il rad pe razatoarea cu gauri mici; un varf de cutit de sare de Himalaya (optional);

Se amesteca toate ingredientele se  obtine un sos delicios…..din care pe farfuriuta am pus doua lingurite!

Aceasta reteta o puteti incerca,dupa varsta de 3 ani a copilasului ( fiind usor mai condimentata)

Eu va doresc: Pofta Buna si Pitic Mancacios!

Lasă un răspuns

