Reteta lunii ,dedicata adultilor: Supa crema picanta cu unt de arahide

Cu acest articol dau glas unui nou proiect culinar: in fiecare luna, de acum incolo,  veti primi si pentru sufletul dvs.,al adultilor, o reteta:);

Voi incerca  sa public retete cat mai spectaculoase si cat se poate de rafinate…retete cu care sa puteti „defila”, daca ,va vin musafiri in vizita si doriti sa ii surprindeti:)!; Nu am pretentia ca aceste retete sa se incadreze neaparat in principiul sanatos,din punct de vedere al ingredientelor propuse…am pretentia dea intelege insa ca ele reprezinta varianta :spectaculos….si ca principiile de preparare vor fi intotdeauna unele sanatoase,fara prajeli…sau oale de proasta calitate ,atunci cand le gatim:)!

Era intr-o frumoasa duminica, in urma cu 10 zile,cand am mancat pentru prima data o astfel de supa crema , la un restaurant mai mult sau mai putin simandicos:)!;

Evident ca secretele culinare si ingredientele complete cat si modul de preparare nu iti sunt dezvaluite cand servesti o mancare ce iti place,la un restaurant….dar daca ai cateva cunostiinte de baza culinare si posezi si multa imaginatie in bucatarie….te poti descurca:))!

Asadar,dupa ce am mancat aceasta fabuloasa supa-crema am decis ca isi merita repetitia,dar de data aceasta ,in propriul camin.

Reteta si ingredientele asadar imi apartin…in procent de 90%:)!

Ingrediente:

-unt de arahide: 1/2 de borcan ( eu am folosit unt de arahide de la firma Maxim’s );

– 50 g unt cu 82 % grasime;

– 2 ardei mari ,iuti ,tocati marunt;

-o ceapa mica alba,tocata marunt;

-4 morcovi medii;

-1/2 telina micuta;

-3-4 catei de usturoi tocati marunt;

– 5-7 cartofi noi,dimensiune medie;

-patrunjel verde;

-carne de pui ( o pulpita)

– 2 lingurite de dulceata de ardei iute  sau hot chilli sos;

-1/2 lingurita de sare de Himalaya;

-1/2 ardei gras taiat rondele;

-arahide maruntite,aproximativ 2 pumnisori la o cantitate de 3 litri de supa crema.

-apa;

Metoda de preparare:

Intr-o oala am pus la fiert ingredientele pentru o supa de pui: morcovi,ceapa,telina,usturoi,patrunjel verde,un cartof nou ,pulpa de pui si apa ;

Separat am fiert: 6 cartofi ,feliati in aproximativ 1,5 litri de apa cu sare.

Cand supa de pui a fost gata,am strecurat-o si am mai adaugat in ea taietei de casa si patrunjel tocat maruntel ( si uite asa am obtinut supa copilului) ,iar legumele fierte le-am pus intr-o alta cratita, peste care am turnat apa in care au fiert cartofii  si ardeii iuti tocati marunt si am mixat apoi cu blenderul intreaga compozitie  ;

Am mai adaugat ulterior diferenta de apa ,pana la 3 litri si am adaugat in supa rondele de ardei gras si cele 2 lingurite de dulceata de ardei iute.

Intr-un recipient special,din portelan,in care topesc de obicei ciocolata,am pus untul de arahide si untul obisnuit si am amestecat constant ,pana cand am obtinut o crema omogena;

Crema obtinuta am pus-o intr-o noua oala,peste care am turnat treptat din supa crema obtinuta si amestecam continuu pentru omogenizare cu fiecare noua parte de supa crema adaugata.

La final am adaugat carnea fiarta in supa de pui,pe care am taiat-o in bucati cat mai micute si arahidele tocate marunt.

Ca si servire: am servit in castronele din portelan; Deasupra am adaugat arahide tocate marunt,o frunza de busuioc ….si am prajit paine, pe care am servit-o alaturi de aceasta supa crema extrem de delicioasa.

Cartofii pe care i-am fiert separat au constituit baza unui piure exceptional ,alaturi de pulpe de pui la cuptor.

Am incercat in ritm alert sa va arat cum puteti face mancare atat pentru adulti ,cat si pentru copii…utilizand la maximum toate ingredientele pe care v-ati propus sa le folositi…si totodata cum puteti impresiona rapid musafirii ce va vin in vizita:)!

Eu va doresc: Pofta mare!!!

Mare atentie insa la persoanele alergice….e bine sa stiti din timp,cand  aveti musafiri la masa,daca nu sunt alergici la arahide!

Si totodata atentie la persoanle cu boala hemoroidala suparatoare,ulcere peptice active….in acest caz,aceasta supa crema reprezinta o contraindicatie:)

Lasă un răspuns

