Placinta cu prune

2013-04-15 22.28.57 2013-04-15 21.03.22„Distinsa arta culinara este singura calitate umana despre care nu se poate spune nimic rau”-Friedrich Durrenmatt…..si conchid ca aceasta replica m-a lasat fara comentarii:)!

O sa incep prin a va spune ca aceasta placinta am facut-o intr-o zi, cand fiica mea era racita si nu putea sa manance mai nimic,decat multe,multe lichide…..si astfel m-am gandit ca o pufosenie….asa cum imi place mie sa numesc tipul acesta de placinte,i-ar prinde extrem de bine.

Mirosul a fost exceptional….iar moliciunea si caldura placintei au reusit sa o imbie si a mancat si ea 2 bucati de placinta in acea seara.

Placinta poate fi incercata oricand dupa varsta de 1 an si jumatate!

Ingrediente:

-210 ml ulei de cocos sau de palmier(dar la fel de bine puteti utiliza si un ulei de floarea soarelui);

-5 oua ecologice sau oua de la tara ( pentru cine dispune de cea de-a doua posibilitate);

-90 ml de lapte cu 1,5% grasime sau chiar lapte delactozat(e mai putin balonizant);

-420 grame de faina alba 000;

-5 grame praf de copt stins cu putina zeama de lamaie si ulterior amestecat cu faina;

-1 kg de prune ( noi am avut prune din gradina,congelate);

-80 de grame de zahar brun sau 6 linguri de sirop de artar;

Metoda de preparare:

Se bat galbenusurile bine cu zaharul sau siropul de artar,pana se obtine o crema consistenta;Se adauga apoi ulei si se mai mixeaza compozitia 2-3 minute,apoi laptele si inca 2-3 minute de mixat ,iar la final se adauga faina cu praful de copt stins cu zeama de lamaie si se mai mixeaza pentru inca  5 minute.

Intr-o tava de teflon,pe care eu am tapetat-o cu hartie de copt,am rasturnat compozitia de mai sus si apoi am adaugat prunele,taiate in doua si fara samburi,distribuindu-le uniform pe intreaga suprafata a placintei.

Am copt aproximativ 30 de minute ,in cuptorul incalzit la 180 grade celsius….si rezultatul il puteti vedea si voi:)!

Eu una va recomand cu caldura aceasta delicioasa placinta:)!

Asadar:Pofta Buna si Pitic Mancacios!

 

7 gânduri despre &8222;Placinta cu prune&8221;

  1. ma gandesc ca pot inlocui prunele cu orice alt fruct congelat. intrebarea este.. sa le decongelez inainte sau se la pun asa congelate in pandispan?

  2. Foarte buna reteta , acum imi e pofta de o placinta cu prune , sper sa imi iasa … felicitari!

  3. Buna. Am incercat reteta, dar clar e ceva in neregula cu cantitatea de faina. Am urmat-o intocmai si a iesit un aluat de consistenta cozonacului, nicidecum ceva care putea fi ‘rasturnat’ intr-o tava. Intr-un final, am facut un soi de rulada din cauza celor 420 g de faina. Cu alte cuvinte, n-a iesit…

    • Imi pare rau sa aud ca nu v-a iesit!Eu fac aceasta reteta de mai bine de 3 ani, cu exact aceleasi cantitati mentionate; am facut-o cu aproape toate fructele posibile:de la cirese,visine,prune,pere si piersici,mango…si de fiecare data mi-a iesit la fel si extrem de pufoasa!!!

      • Mare atentie la cana pe care o folositi cand faceti prajituri: gramele de faina,zahar,lichide au fiecare alta pozitie pe cana…si nu sunt echivalente!!!

Lasă un răspuns

