Supa crema de linte cu sunca de casa fiarta

E o supa crema extrem de gustoasa si pe care va recomand sa o incercati,atat copilasul cat si dvs.:)!

Poate fie incercata oricand dupa varsta de 1 an,in contextul in care nu folositi sunca;Daca folositi sunca va recomand sa o incercati dupa varsta de 2 ani si jumatate-3 ani;Sunca poate fi insa cu succes inlocuita de carnita de porc,fiarta si taiata in cubulete extrem de micute;

Ingrediente:

– 250 grame de linte portocalie…. o varianta de linte decorticata,speciala pentru a fi utilizata in alimentatia celor mici;

-2 morcovi;

-2 cartofi;

-un varf de cutit de sare de Himalaya (poate insa sa lipseasca cu desavarsire)…supa va avea atunci un gust usor mai dulceag…dar extrem ,extrem de gustos;

-putin piper….doar dupa varsta de 3 anisori si in cantitate extrem de mica…un varf de cutit;

-2 litri de apa;

-ulei de masline extravirgin;

-150-200 grame de sunca de casa,nu din comert;

Metoda de preparare:

Se spala lintea in 2-3 ape si se scurge…sau poate fi lasata 1 ora in apa si apoi scurgeti apa;

Am pus lintea la fiert in putina apa cu sare; Dupa ce a dat in 2-3 clocote am adaugat morcovi si cartofii spalati si taiati in cubulete mari si o lingura de ulei de masline…si am mai completat cu apa pana la 2 litri;

Am lasat sa fiarba pana cand legumele au fost moi; Am mixat apoi totul cu blenderul;

Sunca am taiat-o cubulete si am fiert-o 15-20 de minute in putina apa cu ulei de masline;Cand aproape a scazut apa si a inglobat sunca…am turnat amestecul de apa,ulei si sunca peste supa crema de linte si am amestecat totul cu o lingura de lemn;

Daca folositi carnita de porc in locul suncutei atunci veti fierbe mai mult si veti avea nevoie de putin mai multa apa;

Se serveste calda cu painica alaturi:)

Piticoata mea a fost putin cam pretentioasa….si mi-a explicat ca nu mananca supa crema seara….dar ca o va manca cu placere a doua zi ,la pranz; A doua zi la pranz mi-a explicat ca doreste piure de linte cu ou fiert si cum densitatea  mi-a permis, am pus-o sub forma de piure pe o farfurie intinsa langa ou fiert si uite asa am mancat cu mare placere supa crema a mamei:))!

Pentru adulti va recomand sa o serviti cu paine si ardei iute langa…e delicioasa….iar gustul picant nu ar trebui sa lipseasca in aceasta perioada rece,in alimentatia adultilor….evident…fara exagerare:)!

 

 

 

Lasă un răspuns

