Prajitura cu mere,visine si Ricotta

Aceasta prajitura s-a nascut dintr-o greseala….dar a iesit deosebit de gustoasa ,motiv pentru care am decis sa o public;

Trebuie sa spun ca facusem o placinta cu mere….cum numai bunica mea stia sa faca mai demult….partea grava a fost…ca avand multe garzi si mancare destula lasata pentru ai mei acasa….am omis sa le spun ca nu am taiat placinta dupa coacere si ca am lasat-o in tava in cuptor:(!

M-am trezit la realitate dupa doua zile…cand evident placinta se uscase…dar imi era mila sa o arunc…caci inca avea gust bun;Asa ca m-am gandit la o varianta de readaptare a ei;

Ingrediente:

-400 ml de lapte delactozat;

-250 grame de branza Ricotta;

-un ou ecologic batut bine;

-400-500 grame visine de la congelator,fara samburi;

-4 linguri de fructoza sau 3 linguri de sirop de artar…care se toarna peste visinele bine scurse;

Metoda de preparare:

Am rupt placinta in bucatele si am impartit-o in mod egal in doua castroane si am turnat peste fiecare 200 ml de lapte;

Cand placinta s-a inmuiat….am framantat-o cu mana…pana am obtinut un aluat omogen in fiecare castron;

Separat am amestecat visinele cu Ricotta si cu ou;

Am luat o oala rotunda  de ceramica….am pus o parte din aluat(aluatul dintr-un castron)am turnat apoi peste crema de Ricotta si visine si deasupra am acoperit uniform cu a  doua parte de aluat.

Am dat totul la cuptorul preincalzit la 180 grade celsius…pentru aproximativ 35 de minute.

Am scos apoi oala si am lasat sa se raceasca compozitia obtinuta in ea;

Am bagat apoi in frigider pana a doua zi dimineata!

Prajitura se serveste rece..pentru a putea fi usor taiata…e ca un tort practic;

Pentru a nu avea insa probleme …eu taiam cate o bucata si o lasam inca o ora si jumatate afara,la temperatura camerei,inainte de a o servi fetitei mele.

E o sugestie…sau mai bine zis o idee…..de refolosire practica a unui aluat copt ,inca proaspat si bun,dar care din greseala l-ati uitat neacoperit si vi s-a intarit:)!

Cu siguranta insa nu va recomand…..chiar daca totul e practic inca o data copt…sa dati o asemenea prajitura copilasilor mici,sub 2 anisori…cu un sistem digestiv inca usor labil!

Eu va doresc:Pofta buna si pitic pofticios:)!

Lasă un răspuns

