Gogosi

E o reteta pe care o puteti face din cand in cand,undeva dupa varsta de 3 ani;

Gogosile contin multe fibre….dar partea proasta e ca sunt prajite in ulei din belsug…:(!

Nu e indicat sa fie consumate imediat ce au fost scoase din ulei…si nici in cantitate mare;

Pana la varsta de 3 anisori a fetitei mele…nu am prajit mai nimic in ulei…acum ,atunci cand o fac….e extrem de rar!

Ingrediente:pentru aproximativ 20 de gogosi…marime mica si mare(combinatie):

-500 grame de faina;

-12 grame de drojdie proaspata;

-300 ml de lapte delactozat;

-100 ml de ulei de floarea soarelui;

-2 linguri de fructoza alimentara praf;

-2 galbenusuri ;

-un praf de sare;

-coaja de la 1/2 de lamaie,rasa(asta in cazul in care va doriti niste gogosi dulci),altfel nu se adauga;

-ulei de palmier pentru prajit ;

Această prezentare necesită JavaScript.

Metoda de preparare:

Se cerne faina si se pune intr-un castron; Se face o gaura in mijlocul ei;

Drojdia se dizolva in putin lapte caldut(nu fierbinte…altfel riscati sa nu mai creasca gogosile) si cu o lingurita de fructoza;

In restul de lapte caldut se adauga galbenusurile de ou,praful de sare,fructoza(daca vreti gogosi dulci) si coaja rasa de la lamaie;

In gropita de faina se adauga maiaua…din lapte,drojdie si fructoza; se lasa 5 minute apoi se adauga restul de lapte cu ingredientele mai sus adaugate in el si se framanta bine de tot;

La sfarsit se adauga treptata uleiul si se mai framanta putin;

Trebuie sa obtineti un aluat moale,dar nu lipicios….daca e prea lipicios…adaugati inca putin ulei….in nici un caz faina…sau daca mai adaugati faina…se adauga cate 1-2 lingurite in ploaie….altfel riscati sa obtineti niste bombe…atunci cand veti coace gogosile in ulei….si nu asta va doriti…ci niste gogosi pufoase;

Se lasa apoi aluatul in castron ,la cald,acoperit cu un prosop curat de bucatarie;

Cand incepe sa isi dubleze volumul,framantati din nou;

Puneti uleiul la incis; Rupeti bucati din aluat in care….functie de cum vi le doriti…dulci sau sarate le veti umple si da forme;

Eu am facut gogosi simple…pe care le-am pudrat cu putina fructoza dupa ce le-am scos din ulei si le-am lasat pe un servetel de hartie pentru a se scurge uleiul in exces;

Totodata am facut si aluat pentru gogosi sarate…in care am adaugat bucatele de branza Cheddar…care s-a topit si omogenizat in gogoasa in timpul coacerii!

Pentru adulti si copilasii mai maricei…puteti face si cateva gogosi cu ciocolata;In mijlocul aluatului puteti pune bomboane de ciocolata de calitate superioara…fie simple,fie cu diverse umpluturi;Boboana se va topi in timpul coacerii si se va omogeniza!

Eu va doresc:Pitici Pofticiosi!

Lasă un răspuns

