Risotto cu bucati de carne de porc si sofran

Această prezentare necesită JavaScript.

Am facut aceasta mancarica acum vreo 2 saptamani, cred,dar nu am apucat sa public reteta.

Ideea mi-a venit ,dupa ce o prietena,din Italia a facut un risotto specific cu sofran.

Ingrediente:

-150 grame de orez alb cu bob lung si subtire sau orez special pentru Risotto.

-o lingura cu sofran;

-350 ml supa clara de pui sau curcan;

-20 ml vin alb;

-o ceapa taiata julien;

-sare de Himalaya;

-30 -40 g unt ecologic;

-carne de porc pentru friptura.

Metoda de preparare:

Am pus untul pe foc pana cand s-a topit..atentie sa nu se arda..doar sa se topeasca; am tras apoi cratita de pe foc,am adaugat ceapa,sofranul si am amestecat putin…apoi am adaugat orezul spalat in prealabil in mai multe ape si am omogenizat usor compozitia;Am repus pe foc,am turnat vinul(alcoolul este in cantiate mica,cu capacul pus se evapora practic si da doar esenta mancarii de baza) si am pus capacul peste cratita pana cand s-a evaporat alcoolul;

Am adaugat apoi cei 350 ml de supa de pui ,sarea de Himalaya-un varf de cutit si am lasat orezul pana cand a inglobat toata supa.

Separat am facut o friptura de porc.(carnea de porc am taiat-o de la bun inceput cuburi).

Cand friptura a fost gata am adaugat-o peste risotto.

Am obtinut practic o combinatie intre tipicul risotto italienesc si pilaful nostru de orez.;Diferenta a constat in faptul ca boabele de orez s-au pastrat intregi si nu s-au sfaramat ca la pilaful nostru.

Mancarica a fost extrem de gustoasa si deosebit de apreciata.

Va indic insa sa incercati acest tip de mancarica dupa varsta de 2 ani:e usor mai grasa si astfel putin mai greu digestiva.

Eu va doresc:Pofta buna si Pitic Mancacios!

Lasă un răspuns

