Inghetata de casa cu miere,fructe,migdale si biscuiti

Această prezentare necesită JavaScript.

Nu o sa sustin niciodata ca un dulce si mai ales inghetata ,e un desert sanatos…dar pot sustine ca e cert mult mai sanatos sa prepari acest tip de desert in casa,decat sa il cumperi,din mai multe motive:

-stii ce ingrediente folosesti;

-nu adaugi coloranti artificiali;

-poti sa o scoti mai devreme din congelator inainte de a o servi copilului….si astfel sa eviti temutele faringoamigdalite,deloc de neglijat,mai ales in randul celor mici ,atunci cand consuma acest desert.

Varsta de la care poti tenta sa dai acest desert copilului ar fi undeva dupa 2-3 ani…;

Personal inca nu i-am dat fetitei mele….desi am facut de curand acest desert si l-am facut cu ingrediente atent verificate…ramane sa ma decid daca in zilele ce vor urma vom incerca putina inghetata:)!

Ideea mi-a venit intr-o zi in timp ce ma uitam la TV Paprika…doar ca ceea ce vazusem a trebuit sa adaptez mult…mai bine zis sa reinventez totul aproape ….doar ingredientele de baza le-am pastrat ca idee generala.

Ingrediente:

Pentru aproximativ 1kg de inghetata:

-4 galbenusuri  si un ou, de casa;

-200 ml smantana pentru frisca…sau smantana cu procent mare de grasime…exista la noi pe piata de la cel putin 2 firme mari;

-30-40 ml de miere poliflora ecologica;

-5-6 caspune mari;

-10 cirese mari,cu samburii scosi;

-6 migdale maruntite sau taiate bucatele ,depinde cum preferati;

-mini biscuiti cu lapte…puteti folosi biscuiti de la firmele ce produc biscuiti pentru copilasi…eu am folosit mini biscuiti cu lapte de la firma Leibnitz…varianta fara zahar supradaugat…sunt indulciti cu fructoza….dar sincer nu stiu unde gasiti la varianta mica….eu i-am gasit la o alimentara ce aprovizioneaza cu produse din Germania…stiu insa ca in supermarketuri gasiti acesti biscuiti in varianta mare la produsele pentru diabetici….si eventual ii puteti marunti dvs.

-1/4 lingurita praf de ghimbir;

-1/4 de lingurita praf de scortisoara;

-un varf de cutit de cardamom praf;

Metoda de preparare:

Smantana dupa ce a stat in frigider in prealabil cel putin 30 de minute, se scoate si se mixeaza pana veti obtine frisca din ea;

Pe aburi am pus oul si galbenusele pe care le-am amestecat continuu cu un tel,cat mai energic astfel incat sa nu se prinda de fundul oalei si sa obtinem o crema destul de consistenta…mare grija sa nu fierbeti crema…va avea gust de paparada…sau omleta cum i se spune in Banat.

Se lasa apoi crema de oua la racit.

Cand este la temperatura camerei se adauga treptat peste frisca si se mixeaza continutul; la final se adauga mierea si se mai mixeaza putin …pana intreaga compozitie devine omogena.

Migdalele le-am oparit timp de 2 minute in apa ,apoi am dat jos coaja de pe ele si cand s-au uscat le-am introdus in cuptor pentru 5 minute pentru a se praji usor.

Am tocat apoi marunt migdalele;am taiat capsunele in rondele si apoi am injumatatit rondelele; am taiat ciresele in 4 si am adaugat toate aceste bucati in inghetata alaturi de biscuitei si prafurile de scortisoara,ghimbir si cardamom si am amestecat cu o lingura de lemn totul pana s-a omogenizat amestecul.

Am turnat apoi intr-o forma de inghetata ,pe care am dat-o la congelator pana a doua zi.

Eu va doresc :Pofta buna,pitic pofticios….care sa nu raceasca ( mare atentie la temperatura la care ii veti servi inghetata copilasului….de preferat ar fi sa o scoateti din timp din congelator si sa o lasati sa se topeasca putin)!

 

Lasă un răspuns

