Anotimpurile Iubirii:)

Această prezentare necesită JavaScript.

Soarele a reaparut dupa cateva zile ploioase iar eu sunt acasa,alaturi de familia mea pentru cateva zile….asa ca ieri ne-am ocupat impreuna de cumparaturi si facut mancare:))!

Din categoria :”Anotimpurile iubirii” va voi vorbi azi despre:Socata si Painicile cu migdale.

Am intitulat astfel postul meu de azi deoarece este o postare dulce,mult mai dulce decat v-am obisnuit eu pana acum si totodata pe care am facut-o cu muuulta dragoste:)!

Pentru ca a aparut socul pe piata,am cumparat ieri aproximativ 5 legaturi de soc….iar sotul meu m-a ajutat si am pus borcanele cu socata:)!Speram ca intr-o sapatmana ,daca soarele ne va sta alaturi  sa degustam o socata impresionanta,prima socata din viata Marei:)!

Ingrediente:

-5 legaturi cu soc;

-3 lamai taiate rondele;

-zahar brun…..aici fiecare va folosi functie de cantitea de socata pe care si-o doreste si de cat ii place de dulce;

-apa ( noi  am folosit 2 borcane de 800 ml)-ne dorim muuuuuuulta socata;

-cateva frunzulite de menta proaspata.

-paine;

Metoda de preparare:

Se pune pentru inceput zaharul in borcane ,apoi socul,lamaia,frunzulitele de menta si apoi se toarna apa pana aproape de gura borcanului;Deasupra se pune cate o felie de paine si se lasa la lumina,cat mai aproape de soare!

In fiecare zi veti curata excesul de soc sau alte depozite aparute la suprafata borcanelor.

La final,cand socata va fi gata,strecuram si servim:)

O sa va prezint paharele cu socata atunci cand socata se va fi facut:)!

Painici cu migdale:

Ieri aveam pofta de o painica si in acelasi timp si de un cozonac parca,dar pe care nu mi-l doream asa de dulce…asa ca am facut o mixtura intre cele doua si mi-a iesit o delicioasa paine cu migdale.

Ingrediente:

-15 grame de drojdie proaspata;

-450 g faina ;

-175 ml de lapte ecologic;

-putina sare de Himalaya-un varf de cutit;

-2 oua;

-2 linguri de fructoza alimentara;

-200 g migdale;

-30-40 grame de unt ecologic;

-2 linguri cu zahar brun macinat;

-1 lingura cu miere poliflora ecologica;

Metoda de preparare:

Se pun migdalele in apa clocotita pentru aproximativ 2 minute ,pentru a putea desprinde mai usor coaja de pe ele;

Migdalele astfel curatate se pun intr-o tava pentru aproximativ 5 minute ,la cuptor…pentru a se praji usor.

Se lasa la racit apoi migdalele si apoi se macina.

Intr-o cratita se pun migdalele macinate cu unt si zahar brun si se dau la foc mic,amestecand continuu;Dupa aproximativ 2 minute se stinge focul,mai exact atunci cand vom avea o compozitie omogena,asemenea unei paste.

Intr-un bol se dizolva drojdia in putin lapte caldut si cu un praf de sare;

Se adauga apoi treptat restul de lapte si faina;Spre sfarsit adaugam si ouale batute bine impreuna cu fructoza praf.

Framantam energic aluatul si apoi il lasam acoperit,la cald ,pentru aproximativ  30 de minute.

Cand si-a dublat sau chiar triplat volumul  framantam din nou;

Apoi luam aluatul si il intindem cu sucitorul;

Eu am folosit trei tipuri de forme:2 de mini tortulete ,cu fund detasabil,sub forma de inimioare si una pentru cozonac;

La cele sub forma de inimioara….am creat petale de trandafiras din aluat ,pe care le-am umplut cu amestecul de migdale ,unt si zahar brun.

In forma de cozonac,am intins doua parti de aluat si am captusit forma ,lasand sa curga aluatul usor peste forma;Am umplut cu tot ce mai ramasese din compozitia cu migdale si apoi am rulat peste aluatul ce atarna in afara formei.

Am lasat la cald 15 minute ,in tavi si apoi am uns deasupra fiecare forma in parte cu ou.

Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade ,pentru aproximativ 20 de minute.

Ce am obtinut vedeti si voi.

Cat inca mai era painica calda,am stropit usor cu miere pe alocuri,la suprafata.

Nu ne-am putut abtine si am papat cu totii din painica calda si extrem de pufoasa.

Reteta…in cazul in care aveti un pitic cu probleme alergice o veti putea incerca dupa varsta de 3 ani.

Eu am folosit pentru prima oara zaharul in compozitie….fetita mea avand acum 2 ani si 4 luni,dar am utilizat zahar brun  ce are un indice glicemic mai mic  si mai ales ca nu prepar toata ziua astfel de painici:)!

Eu va doresc:Pofta buna,painici aspectuoase si pitic pofticios:)!

2 gânduri despre &8222;Anotimpurile Iubirii:)&8221;

  1. Buna Raluca! Am vazut intr-o seara o emisiune pe Paprika in care foloseau zahar de mesteacan. Ce parere ai despre el? Am citit pe net ca nu face carii dentare avand in indice glicemic de 7 fata de zaharul brun care are peste 60, nu mai retin exact cat. Ai folosit, ii sanatos? Foarte faine ultimele retete postate, nu le-am facut, dar suna tentant. Felicitari!

    • Poti incerca sa folosesti acest tip de zahar!
      Personal nu l-am folosit …eu am folosit destul de des:sirop de agave,sirop de artar,fructoza si indulcitor natural din stevie….care au de asemenea indici glicemici mai mici.
      De obicei zaharul brun il indic dupa varsta de 3 ani….dar evident ca din cand in cand putem incerca acest tip de zahar si dupa 2 anisori cel putin….pentru fiica mea utilizez „din Paste in Craciun”-daca pot spune asa, acest tip de zahar.
      Treaba cu cariile dentare la orice zahar e pana la urma o utopie:conteaza foarte mult mostenirea genetica -asta ca prim aspect iar ca aspect secund:depinde cat de des si cat de mult folosesti zaharuri sau indulcitori in alimentatia copilului ….plus depinde si cat de des il speli pe dinti:)!
      Inclusiv fructele,mai ales cele acide consumate timp indelungat pot contribui in timp la distrugerea smaltului dentar si astfel sa fie factor predispozant pentru aparitia cariilor dentare….ca sa nu vorbim de fructele dulci….deci daca consumam fructe oricum e esential sa spalam copilasul pe dinti…ca sa facem preventie….ideal ar fi dupa fiecare masa !

Lasă un răspuns

