Oua umplute

A fii mama nu e tocmai usor…e poate una din cele mai grele” meserii” din lume,dar cu siguranta si cea mai frumoasa dintre ele!Nimic nu egaleaza satisfactia pe care o ai atunci cand copilul tau iti zambeste si mananca fericit din ceea ce ii gatesti:)!

Reteta ce v-o propun azi e mai degraba o reteta de sarbatoare si pe care va sugerez sa o incercati dupa varsta de 2 anisori, si totodata rog sa nu incercati sa o faceti frecvent….e bine sa oferi din cand in cand „fructul oprit”,dar e bine sa si stii cand sa te opresti, fiind usor mai greu digestiva,daca pot spune asa:)!

Această prezentare necesită JavaScript.

Eu am facut aceasta reteta intr-o frumoasa duminica in care am sarbatorit simplul fapt ca sunt acasa cu cele 2 iubiri ale mele:copilul si sotul meu….si in care soarele de afara si proaspata primavara ce s-a instalat …”imi zambeau” frumos  vazute de  pe geamul bucatariei mele:)!

 

Depasind aceasta scurta si calda introducere o sa va spun ca am facut reteta din multe oua….in speranta de a mai putea manca si a doua zi-ma refer aici ,la noi adultii,ca noi suntem mai”viciosi”:))

Ingrediente:

-10 oua de casa sau oua ecologice;

-2 morcovi tineri;

-1/2 telina mai mica;

-1/2 gulioara;

-2-3 cartofiori noi;

-ulei de floarea soarelui aproximativ 200 ml;

-sare de Himalaya(nu e absolut necesar);

-un castravete murat(am folosit castraveti murati doar in apa cu sare,fara otet);

-2-3 cepeline murate…din productia mea de muraturi:);

-un strop de zeama de lamaie;

-un galbenus crud proaspat ( nu e absolut necesar si e de evitat in cazul in care nu cunoastem exact provenienta oualor sau data productiei)

Metoda de preparare:

Se pun ouale la fiert in putina apa si se lasa pana cand sunt fierte bine;

Separat se fierb legumele…cu exceptia cartofilor ce vor fi fierti in coaja intr-o alta oala;

Ouale se scurg apoi de apa ,se lasa sa se raceasca putin,se sterg bine cu un prosop de hartie si apoi se curata; Se taie in jumatati si se scot galbenusurile;

Cartofii fierti in coaja se scurg de apa si se curata apoi se toaca bucatele,la fel ca toate celelalte legume fierte separat.

Maioneza o veti face din 2 galbenuse fierte si eventual un galbenus crud(atentie e de dorit sa stiti provenienta oualor si de dorit daca veti folosi si un galbenus crud atunci ar fi bine daca ar fi unul proaspat-de maximum 2-3 zile…desigur acest lucru e mult mai usor pentru cele care stati la sat….sau care aveti in familie persoane ce stau la sat si va ofera oua proaspete),putina zeama de lamaie si ulei pe care il veti adauga treptat;

Separat se vor taia bucatele castravetele si cepelinele;

Se adauga apoi toate legumele in maioneza astfel obtinuta si eventual cateva din galbenusele fierte ce v-au mai ramas,pasate usor cu furculita.

Se umplu jumatatile de oua cu acest amestec si se servesc apoi…proaspat facute sau dupa ce au stat putintel, maximum  20 de  minute la frigider….desi avand in vedere ca vorbim de copii,eu le prefer imediat:)!

Nu se consuma mai mult de 2 jumatati de oua /24 de ore.

Eu va doresc :Pofta Buna si Pitic Pofticios si Mancacios:)!

Lasă un răspuns

