Pranz de Florii:)

A trecut deja o saptamana de la aceasta Sarbatoare…si iacata ca abia acum reusesc sa gasesc un ragaz sa dau glas mixului de retete ce au alcatuit pranzul acelei zile!

Pentru ca Sfanta Sarbatoare a Floriilor ce marcheaza intrarea Domnului in Ierusalim a avut intotdeauna pentru mine un mix de conotatii si a coincis in acest an cu mai multe zile libere pe care le-am avut inaintea acestei Sarbatori am incercat sa ma pregatesc si culinar asa cum se cuvine.

Pranzul a constat din file de peste:pastrav si somon la cuptor alaturi de o mancarica de legume cu varza acra si conopida,mamaliguta fiarta in lapte cu dressing de ulei de masline si ceapa verde si mujdei de usturoi pentru doritori:)!

Această prezentare necesită JavaScript.

Ingrediente pentru 3-4 persoane:

-2 fileuri mari de pastrav;

-1-2 rondele de somon;

-1/2 limeta;

-condimente arabesti pentru peste ( eu am primit acest mix direct din Iordania….si pentru ca ele contineau si sare in compozitie,nu am mai adaugat sare peste peste);

-piper rosu macinat(cantitate minima):mai exact cat obtii dintr-o simpla rasnire printr-o rasnita traditionala din lemn-primita mostenire de la bunica mea,din Banat:);

-3-4 rosii cherry;

-cateva frunze de marar verde;

-ulei de masline extravirgin;

Uleiul de masline…aproximativ 2 linguri l-am amestecat cu suc dintr-o 1/2 limeta stoarsa,condimentele pentru peste,piperul rosu si mararul tocat marunt si am pus in acest amestec fileurile de peste.

Am lasat practic la marinat,la rece,in frigider,pentru aproximativ 30 minute acest amestec ;Am scurs apoi fileurile de ulei si le-am pus intr-o tava teflonata,adaugand apoi deasupra cateva felii de limeta,rosii,marar si am introdus pestele in cuptorul preincalzit la 200 grade celsius pentru aproximativ 40 de minute,intorcand din timp in timp pestele de pe o parte pe alta;Spre sfarsitul timpului de coacere in cuptor am adaugat peste peste putin oregano si putina apa.

Ingrediente mancarica de legume cu varza acra si conopida:

-3-4 cartofi ,mai mici,bio,tocati marunt;

-2 cepe mici bio tocate marunt;

-250 rosii cherry trecute prin robotul cu presare la rece;

-inflorete dintr-o 1/2 de conopida;

-1/4 varza acra,nu din comert ci pusa la borcan, in casa,anul trecut, toamna,tocata fideluta;

-un morcov tocat mai marunt;

-o telinuta noua,tocata marunt;

-cateva fire de marar;

-ulei de masline extravirgin;

Modalitatea de preparare:

Am pus la fiert in putina apa cu ulei de masline extravirgin toate ingredientele mai sus mentionate,cu exceptia conopidei si a sucului de rosii;

Nu am adaugat sare suplimentar intrucat varza avea suficienta sare ce urma sa o elibereze prin fierbere;

Cand legumele erau aproape fierte am adaugat infloretele de conopida…am lasat sa mai fiarba inca 10 minute si apoi am  adaugat sucul de rosii proaspat stors prin robotul cu presare la rece.

Mamaliguta fiarta in lapte:

Ingrediente:

-200 gr faina de malai;

-450 -500 ml lapte bio delactozat;

-putina sare de Himalaya-un varf de cutit;

-ulei de masline extravirgin;

-ceapa verde tocata marunt;

Modalitate de preparare:

Am pus laptele pe foc ,impreuna cu faina de malai si sarea si am inceput sa amestec din cand in cand;

Cand amestecul a inceput sa se incalzeasca si sa iceapa sa se ingroase am amestecat in permanenta pana cand am obtinut o mamaliguta usor mai cremoasa,dar bine inchegata.

Am lasat apoi mamaliguta sa se raceasca putin.

Cand am pus pe platou…am adaugat desupra fiecarei bucati de mamaliguta putin ulei de masline extravirgin alaturi de putina ceapa verde  ,proaspata,tocata marunt.(doar partea verde a cepei).

Separat am pregatit un mujdei de usturoi din 5-6 usturoi zdrobiti bine cu putina sare,ulei de masline extravirgin si foarte putina apa.

Am servit totul cald.

Piticii au preferat somon alaturi de rosii si doar putina mamaliguta…pe care am combinat-o cu putina branzica de vaci cu smantana si putin parmezan razuit.

Reteta o puteti incerca oricand dupa varsta de 2 ani,deoarece am utilizat varza acra,piper rosu macinat….care in mod obisnuit nu sunt indicate sub aceasta varsta.

Lasă un răspuns

