Retete aniversare:)

De curand fiica mea a implinit 2 anisori:)!

Am trait alaturi de ea momente minunate in acesti doi ani si sper ca vom continua sa avem parte de aceeasi fericire de pana acum si in continuare!

Ca orice mama gospodina si totodata detinatoare a unui blog cu retete sanatoase pentru copii m-am vazut in ipostaza de a pregati cateva delicatese sanatoase cu aceasta ocazie …pe care vi le impartasesc si voua.

Meniul a constat in :

Această prezentare necesită JavaScript.

-Rosii umplute cu pasta de conopida alternativ cu salata de vinete;

-Ardei grasi in 2 culori umpluti cu crema  din branza de capra si branza de vaca alternativ din nou cu pasta de conopida;

-Tartine cu pasta de masline verzi,masline negre si pasta de branza de vaci cu somon;

-Desert:Kheer sau orez indian cu unt ghee;

 

Sa incepem:

1.Rosii umplute cu pasta de conopida alternativ cu salata de vinete:

Aici lucrurile stau cat se poate de simplu:

Rosiilor le-am taiat capacelul si le-am umplut apoi cu pasta de conopida si salata de vinete;

Pasta de conopida o gasiti prezentata la mine pe blog si nu mai are rost sa rescriu reteta;

Salata de vinete am facut-o aproximativ obisnuit…in sensul ca vinetele erau deja coapte si tocate corespunzator….le-am scos doar din congelator si separat am pregatit un soi de maioneza din doua galbenuse de oua fierte si pasate bine ,amestecate apoi cu ulei ,sare si cativa stropi de lamaie….totul a aratat mai mult ca o pasta…apoi am adaugat la aceasta pasta o ceapa mica ,rasa pe razatoarea de sticla si ulterior am amestecat totul cu vinetele…si astfel a rezultat o salata de vinete sanatoasa;Mentionez ca din vinete….care erau de provenienta bio,toamna,cand le-am copt am scos pe cat posibil din ele partea cu seminte,care se stie ca da usor alergii si baloneaza.

Am umplut apoi rosiile cu cele doua compozitii alternativ.

2.Ardeii in doua culori umpluti cu pasta de conopida alternativ cu crema din branza de vaca si branza de capra.

Pasta de conopida -reteta pe blog;

Crema din branza de vaca si branza de capra:

De curand am cumparat telemea de capra…pe care am pus-o la desarat pentru o zi;Am amestecat apoi cele 150 g de telemea desarata cu aproximativ 150-200 g de branza de vaci cremoasa si 2 linguri de smantana.

Am taiat apoi ardeii si am umplut alternativ cu pasta de conopida si crema de branza.

Am decorat cu ardei gras rosu si patrunjel verde.

3.Tartine cu pasta de masline verzi,masline negre si pasta de somon cu branza de vaci.

Am cumparat o paine feliata neagra,speciala pentru toast,neditivata si fara coloranti adaugati,saraca in glucide si sodiu…pretul a fost usor cam piperat…dar fiind vorba de alimentatia unor copii nu m-am gandit nici o clipa la acest aspect.

Maslinele le-am cumparat sub forma de masline dietetice sau masline light…cele negre-aproximativ 200 g-si fara samburi inclusi;

Maslinele verzi le-am cumparat fara samburi…si erau usor mai sarate..motiv pentru care le-am pus pentru o zi in apa;

Am facut  pentru prima oara o mica exceptie de la regula….fiind vorba de o aniversare si de copii cu varsta cuprinsa intre 2 ani…cel mai mic-adica fetita mea si 4 si 5 ani cei mari…si am cumparat 150 g somon afumat(de principiu el e bine de evitat intr-o alimentatie rationala si sanatoasa-ma refer la somonul afumat si nu la carnea proaspata de somon care e un aliment indicat si sanatos).

Am amestecat cele 150 g somon,pe care l-am taiat marunt ,cu 200 g branza de vaci cremoasa si o lingura de smantana;

Maslinele negre le-am amestecat cu 2 lingurite de ulei de masline si le-am trecut printr-un blender…pana am obtinut o pasta fina,tartinabila;

Acelasi lucru mai sus descris am facut si vis-a-vis de maslinele verzi.

Am luat apoi cate doua felii de paine,le-am inlaturat coaja si apoi feliile rezultate le-am taiat in doua…obtinand astfel 4 feliute gen tartine;

Pe tartina de jos am pus pasta de masline negre,apoi am adaugat o tartina goala pe care am uns-o cu pasta de branza si somon…apoi o noua tartina ,peste care am pus pasta de masline verzi si apoi o noua tartina goala.

Am cumparat scobitori din plastic colorat cu forme…pe care le-am infipt in mijlocul tartinelor impreuna cu o maslina neagra si putin gogosar rosu.

4.Desertul: Kherr-orez indian cu unt ghee.

Dupa cum bine stiti ador bucataria Orientala si pentru ca deja cunosc si am in dotare suficiente condimente si produse  locale mi-am permis sa incerc un desert cu specific indian…:)

Ingredienetele sunt pentru aproximativ 6 portii:

-500-600 ml lapte de vaca UHT-bio,cu 1,5%grasime;

-200 g orez basmati brun cu bob lung si subtire-orez indian;

-3 linguri de sirop de artar ( am inlocuit practic zaharul cu un indulcitor natural);

-25 g unt ghee;

-25 g seminte de pin;

-25 g nuca clasica romaneasca ( la partea aceasta am adaptat din nou)-in varianta originala erau nuci caju….de care personal m-am temut putin;

-25 g stafide;

-10 g migdale ( in reteta de baza era fistic….care e si el alergen…usor chiar mai puternic decat migdalele…unii insa il considera pe aceeasi treapta cu migdalele…insa eu  oricum nu il aveam in casa in acel moment si m-am adaptat la ceea ce aveam);

-3 seminte de cardamom;

-1/2 baton cu scortisoara;

-un varf de cutit de sofran.

Atentie migdalele ,nuca sunt de principiu alergene si nu sunt indicate in alimentatia copilasilor pana la varsta de 3 ani….mai ales la cei cu teren atopic sau cu alergii frecvente,astm bronsic,etc.

Metoda de preparare:

Am topit untul ghee la bain marie si am adaugat apoi in el stafidele,semintele de pin si nucile si am amestecat continuu.(in reteta originala toate aceste ingredienete se prajeau);Spre final am adaugat orezul si am mai amestecat de 2-3 ori;

Am pus la fiert laptele in care am adaugat  cele 3 seminte de cardamom zdrobite,batonul de scortisoara si sofranul si l-am fiert la foc mic,amestecand frecvent.Am strecurat apoi laptele si l-am turnat peste orez…am pus acum oala pe foc….si nu pe bain-marie si am amestecat din nou frecvent.

Cand laptele cu orez  era aproape gata am adaugat siropul de aratar si migdalele la suprafata.

Eu mi-am permis sa folosesc nuca…deoarece am testat-o mai devreme…in mancare…in cantitate mica…la fetita mea si nu s-a soldat cu probleme de ordin alergic;

In cazul ei….am inlaturat partea cu migdale si am dat doar restul compozitiei….caci  inca mi-a fost usor teama,mai ales ca are doar 2 anisori.

Am servit cald in boluri ceramice.

Acest desert poate fi servit si rece;

Daca cumva s-a racit si il doriti cald…puneti bolurile ceramice cu acest desert intr-o tava cu apa,in cuptor si lasati 10 minute!

Sper ca v-au placut aceste idei si cine stie cu ce ocazie…cele care aveti copilasi mai mari,le veti putea folosi:)!

2 gânduri despre &8222;Retete aniversare:)&8221;

  1. Un adevarat resfat pentru Mara si invitatii vostri!
    La mine pe blog te astepta un premiu!

Lasă un răspuns

