Culoarea din farfuria mea:)

E un titlu hazliu,de poveste…sau cum vreti voi sa ii spuneti,dar el reflecta in fapt o alimentatie sanatoasa…in care legumele sunt viu colorate,cu aport crescut vitaminic….gatite fie la aburi,fie sub forma de salate sau ca atare…deci in stare pura.

Sunt 2 variante de meniu…pentru pranz…pentru copilasii ce pot manca deja bucatele…nu o sa dau o varsta anume…pentru ca daca e sa iau ce inseamna leguma….exceptand rosiile care sub varsta de un anisor nu se consuma…datorita faptului ca sunt alergene….toate celelalte legume cat si carnita de vita pot fi consumate cu incredere dupa 8 luni incolo….adica in momentul in care deja s-au incercat destul de multe gusturi…destul de multe legume au fost deja introduse….oricum….la toate aceste legume…exista si varianta de a le pasa…mai ales la cei care nu pot papa bucatele….nu exista nici un dintisor…bucatelele de altfel pot fi adaptate,la randul lor,ca marime…dupa modalitatea in care copilasul poate sa le pape ca atare, cu numarul de dintisori pe care ii are in posesie ,pana la acea ora:)!

Această prezentare necesită JavaScript.

Aveti in imagine:legume la steamer…cuprinzand:morcovi,ardei,ceapa,rosii,cartofi ..peste care am presarat putina nucsoara si un cubulet de unt….nu am adaugat sare…pentru a nu modifica gustul lor de baza…care este exceptional atunci cand le gatesti la steamer…unde mai pui ca se si pastreaza vitaminele:)!

Astfel am adus prin aceasta mancarica,in alimentatia copilului:beta caroten..precursor de vitamina A…cu rol esential in activitatea vizuala a copilasului- aflat in ardei,morcovi; licopen -in rosii cu rol antitumoral si de scadere a imbatranirii celulare….rosia bogata de altfel si in vitamina C ; Vitamina C pe care de altfel o intalnim si in ardei si care nu are rost sa va mai spun ce rol are…il stiti si voi deja’;morcovul este sursa de altfel de multe,multe vitamine cum ar fi si cele din grupul:vit.D,E,B,K…;

Ceapa…foarte buna in aceasta perioada:lucreaza mult pe stimularea imunitatii,are rol antimicrobian si astfel e utila in a preveni sau combate formele usoare si medii de raceala;totodata ceapa e condimentul din aceasta reteta cu legume la aburi,alaturi de nucsoara si de acel strop de unt(untul fiind o grasime saturata,care in cantitate mica,un cubulet de unt la o mancarica…adaugat la sfarsitul prepararii,deci in stare pura…are efect benefic…este acea grasime derivata din lapte,de care copilasii nostri au nevoie);Ceapa contine:vitaminele A, B, C; saruri minerale – sodiu, potasiu;

Prin cartof  nu am facut altceva decat sa aduc stropul de cereala,de amidonos necesar unei bune digestii…utile la copilasii mai constipati….desi la noi nu era cazul…numarandu-se printre legumele favorite,  am adaugat-o:)!

In cea de-a doua varianta aveti legume in stare pura:rosie si ardei…a caror prezentare va fost deja facuta de mine,in ceea ce priveste continutul vitaminic;Tot aici am mai adaugat cateva frunze de salata verde;

Un studiu desfasurat de catre Scoala Publica de Sanatate UCLA si Centrul Stiintific de Sanatate al Universitatii din Louisiana a concluzionat ca cei care consuma salata verde au un nivel considerabil mai mare de vitamina C, E, B6 si acid folic, nutrienti-cheie care mentin un sistem imunitar sanatos si reduc riscul de obezitate, boli cardiace si alte boli cronice.;In ceea ce priveste salata verde de la noi din tara,s-a dovedit ca aceasta contine surse excelente de vitamina A, vitamina C, mangan si crom, continand de asemenea fibre, vitamina B1, B2 si anumite minerale: potasiu, fier, molibden si fosfor.

Am avut de asemenea salata de morcovi,in stare pura..peste care am adaugat doar putina zeama de lamaie ,pentru a preveni oxidarea si totodata am crescut usor aportul de vitamina C…cu rol de stimulare imunitara.

Pentru ca este nevoie si de proteine in alimentatia unui copil…am adaugat carnita de vita…am ales acea varianta de carpaccio de vita…dar pe care eu am preparat-o pe gratar…cu siguranta nu as fi dat aceasta carnita in stare pura,nepreparata termic,unui copilas..;bucatile fiind extrem de subtiri s-au facut rapid la gratar si au fost si rapid papate.

Pe carnita nu am adaugat sare…desi as fi putut…dar mi s-a parut ca i-asi fi stricat gustul…mai ales ca era si foarte subtirica:)!

Totodata prin aceasta carnita,care in esenta ei face parte din grupul de carne rosie am adus aportul de fier necesar organismului …mai ales in aceasta perioada a iernii!

Sper ca v-au placut sugestiile de azi si ca va vor fi utile in alcatuirea unui viitor meniu:)!

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios:)!

Lasă un răspuns

