Supa crema de linte

Kırmızı Mercimek Çorbası este numele acestei supe etalon a Turciei, care marcheaza sfarsitul teritoriului lintei. Pentru ca lintea, indiferent de culoarea ei (rosie, verde sau galbena), din motive socio-culturale mai mult decat climaterice, isi duce existenta aproape exclusiv la est de noi (exceptie Grecia si Spania), in special intre India si Turcia. Faima acestei supe s-a raspandit insa in toata lumea.

Pentru ca e vorba in primul rand de alimentatia unui copil si mai ales de o alimentatie sanatoasa…am utilizat o linte decorticata,mai usor digestanta in ceea ce ii priveste pe cei mici.

Reteta o puteti utiliza cu incredere oricand…dupa varsta de un anisor…uneori chiar si in jurul varstei de 10-11 luni puteti tatona cu 2-3 linguri dintr-o asemenea supa crema:)

Ingrediente:

-1 cana si jumatate-2 cani linte decorticata. ( eu am cumparat aceasta linte de la un stand cu produse din India…extrem de bine dotat si cu multe produse apropiate de ceea ce inseamna bio,eco)

-2 morcovi mai mari bio,daca mai aveti;

-4 cartofi medii,bio;

-o ceapa bio;

-4 catei de usturoi tocati marunt,bio;

-o lingurita coriandru macinat;

-o lingurita chimen praf;

-un varf de cutit de sare de Himalaya-doar la copilasii peste un anisor;

-doua galbenuse de oua eco,bine batute;

-menta proaspata tocata…aproximativ o lingurita sau doua lingurite de menta uscate;

-ulei de masline extravirgin;

-aproximativ 500 g rosii cherry.

Această prezentare necesită JavaScript.

Metoda de preparare:

Desi lintea era decorticata, am spalat-o in mai multe ape si am lasat-o apoi intr-o oala cu apa timp de o ora;

Am fiert apoi separat lintea in apa pentru 10 minute;

Am scurs-o apoi de apa si am spalat-o din nou usor cu putina apa rece;

Rosiile cherry le-am trecut prin storcatorul meu cu presare la rece ( foarte util…nu oxideaza….legumele isi pastreaza aroma….partajeaza partea de suc de partea mai groasa de spuma si de partea cu reziduri:coaja si seminte).

Am incalzit uleiul de masline:atentie nu il incingeti…doar il incalziti usor…verificarea se face asa….daca bagati o lingura de lemn in el….nu trebuie sa faca balonase,bulbuci…etc….asta e semn rau…inseamna ca l-ati incins..si in cazul respectiv il lasati un timp sa se mai raceasca)

Se trage apoi oala de pe foc si se adauga lintea,ceapa,usturoiul,sucul si pasta de rosii si putina sare si 100 ml de apa si se pune totul pe foc,la foc mic.

Separat se fierb cartofii cu morcovii,taiati cat mai marunt sau rasi pe razatoare;In aceasta compozitie de supa adaugati si coriandrul si chimenul praf;

Cand e gata fiarta se adauga toata compozitia peste cea de linte ,usturoi,ceapa si rosii;Se mai fierbe totul inca 10-15 minute.

Se paseaza apoi totul cu ajutorul unui blender,se adauga galbenusurile de ou, bine batute,menta si zeama stoarsa de la 1-2 lamai;

Total supa ar trebui sa fie in jur de 1.5 litri.

Se serveste calda dar poate fi servita si rece,la temperatura camerei…alaturi de iaurt si painica.( painica doar la copilasii peste un anisor;iaurtul e de preferat in locul smantanii..pentru ca este o ciorbita turceasca….nu una romaneasca in care se foloseste de obicei smantana:))   )

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios!

2 gânduri despre &8222;Supa crema de linte&8221;

  1. Foarte gustoasa, suntem toti extrem de incantati de supa de linte. Pentru noi, adultii, am mai pus putina sare si piper, sotul meu chiar ardei iute🙂, insa pentru copil am pastrat varianta originala.

Lasă un răspuns

