Biscuiti din aluat fraged-varianta 2.

Această prezentare necesită JavaScript.

Trebuie sa recunosc….ca personal imi plac dulciurile….dar totodata urasc colorantii alimentari,conservantii si zaharul:)

Asadar….atunci cand vine vorba de :”Ceva dulce”….prefer sa fac acel ceva dulce in casa,sa nu utilizez zahar pe cat posibil….sau pentru noi adultii,din cand in cand zahar brun….desi inclusiv acesta a devenit o raritate in retetele mele,de dulciuri.

Pentru copilul meu…fructele vor juca intotdeauna un rol esential,ele sunt acel ceva dulce,binevenit si mancat cu mare drag,zi de zi!

In preajma Sarbatorilor….insa devin usor permisiva pentru  un alt fel de dulce….facut o data la 7-10 zile……si evident nu la fiecare 7-10 zile…..dar am grija sa nu utilizez decat indulcitori cu indici glicemici scazuti,precum:fructoza,sirop de agave,sirop de artar.

Pot spune ca am incercat multe retete de biscuiti cu aluat fraged….dar parca niciodata nu am regasit…acel ceva….pe care il cautam….acel ceva care sa imi aminteasca de acasa,de vacantele la bunici:)

In vara v-am propus o reteta de Biscuiti cu aluat fraged facuti cu ulei….foarte buna reteta de altfel….dar parca,parca mai avea nevoie de ceva….cel putin in viziunea mea:)!

Va propun sa incercati in casa …ceva dulce…cat mai tarziu posibil…si sa dati in cantitate mica atunci cand o faceti…maximum 1-2 bucatele,ca desert ( eu am incercat tardiv….dupa 1 an si jumatate prima data…..apoi cred ca am facut o mare pauza…pana in jurul varstei de 1 an si 9 luni….cand am mai incercat,din cand in cand….ceva dulce,facut de mine,in casa….dar nu am sarit niciodata peste mesele de fructe,din timpul zilei….oricum nici nu prea aveam cum sa o fac…pentru ca fetita mea imi amintea daca nu a mancat fructe la ora obisnuita….ca doreste sa pape:))….si ,spre fericirea mea generala ea nu ma mosteneste in privinta dulcelui…..si e multumita cu o cantitate mica….uneori intamplandu-se sa si refuze dulcele….si sa ceare fructe extraplus sau compot proaspat facut in casa,neindulcit,aromatizat de obicei cu scortisoara  sau scortisoara si cuisoare).

Reteta de azi….recunosc….am vazut-o pe un program italienesc ….si pentru ca personal am descoperit ca multe retete si produse preparate in Italia au un gust remarcabil….si in general sunt axati pe sanatos,cel putin atunci cand vine vorba de copilasi…..am decis sa o incerc si eu:)!

Am facut evident schimbari….in sensul ca am scos zaharul din compozitia ei….si am adaugat in schimb fructoza si totodata pentru ca sunt extrem de incantata de gustul ingredientelor pentru biscuitii cu aluat fraged,din bucataria araba,am adauga helba si mahlab macinat.

Ingrediente:

-2 oua ecologice si un galbenus eco;

-250 grame unt ecologic;

-8 linguri fructoza alimentara praf…daca doriti biscuitii usor mai dulci,daca nu…5 linguri si jumatate sunt mai mult decat suficiente.(eu i-am facut cu cantitatea minima adica 5 linguri si jumatate);

-esenta de vanilie eco sau esenta de vanilie facuta in casa;

-o lingurita si jumatate de praf de mahlab si helba;

-50 grame nuca proaspat macinata (poate insa lipsi….mai ales la copilasii alergici);

-375 grame de faina ecologica cernuta;

-1/2 praf de copt;

Metoda de preparare:

Se freaca untul la temperatura camerei cu fructoza,pana la obtinerea unei creme;

Se adauga apoi treptat ouale…mixandu-se bine in continuare;

La finalul acestei etape se adauga esentele si se mixeaza din nou toata compozitia.

Din acet moment nu veti mai utiliza mixerul;

Faina cernuta se amesteca cu praful de copt si se adauga treptat in compozitie…amestecand de jos in sus,unilateral,toata compozitia cu o spatula pentru tort,din plastic sau cu o lingura de lemn;

Cand toata faina a fost inglobata in compozitie….se mai amesteca totul foarte bine pana la omogenizare completa(veti obtine un aluat usor nisipos…usor aderent de peretii vasului,dar neaderent de maini).

Rasturnati apoi toata compozitia intr-o folie de celofan…impaturiti bine,puneti pe o farfurie si dati la frigider pentru minimum 30 minute…maximum pana a doua zi.( eu am tinut in frigider compozitia de seara pana dimineata).

Aveti insa varianta…daca utilizati sprituri cu duiuri…sa dati de la bun inceput aluatului forma dorita pentru copt….sa o puneti asa in frigider….si a doua zi sau peste cateva ore sa puneti la cuptor.

Dupa cateva ore…puneti pe suprafata de lucru…faina suficienta; infainati si sucitorul si usor si formele pe care le doriti a le utiliza; Intindeti aluatul…in strat nu foarte subtire…dar nici prea gros….faceti forme…si puneti-le pe o hartie de copt,in tava.

Dati tava la cuptorul preincalzit la 180 grade celsius,pentru 10-15 minute.

Savurati cand se racesc….langa ceai,lapte,compot;

Din aceasta reteta ies aproximativ 100 biscuiti….deci e bine sa ii faceti cand aveti musafiri….sau cu ocazia unor evenimente importante in familie.

Daca ramaneti cu biscuiti in plus….ii veti depozita intr-o cutie speciala pentru biscuiti…..de obicei e bine sa ii bagati in astfel de cutii ,inca de la inceput….asa se pastreaza cat mai bine;Cu trecerea timpului ei sunt tot mai fragezi si mai gustosi….pot fi pastrati pana la 14-21 de zile in astfel de cutii si consumati linsitit!

Nu stiu exact ce urare sa va fac….si m-am gandit sa va dau ideea…sa dati gauri la biscuiti,inainte de a-i baga in cuptor….si apoi cand sunt gata facuti sa ii legati de sarbatoare si sa ii punet in pomul dvs.de Craciun,in locul traditionalelor saloane ….sigur sunt mai sanatosi:))!

Decorarea lor e deja o chestiune personala ….eu am folosit insa  nuca de cocos si 1-2 stafide…inainte de a-i baga in cuptor…iar la unii din ei…cateva bilute ornamentale decor din comert….desi nu pot spune ca mi-a suras ideea…dat fiind faptul ca bilutele au si zahar in compozitie….dar am incercat sa le dau un aspect:)!

Lasă un răspuns

