Quinoa cu mar copt,scortisoara,nuci si sirop de artar.

Quinoa…un vechi aliment…nou redescoperit,a patruns si pe piata noastra,existand in aproape toate magazinele Bio cu produse alimentare.

Socotita in vechime”Aurul incasilor”-quinoa este o cereala  complexa,continand in compozitie toti aminoacizii esentiali!

Totodata quinoa are in compozitie minerale precum;fierul,cuprul,manganul ,fosforul,calciul, minerale ce joaca roluri importante in diverse procese oxidative din corp;

Ultimele cercetari in domeniu ridica quinoa pe o treapta superioara multor altor cereale,legume,fructe;Asociatia Americana care cerceteaza Astmul si Alergiile aparute in copilarie au publicat intr-un studiu recent importanta consumului cerealelor integrale…si in special a quinoa,dar si a carnii de peste care duc la scaderea incidentei astmului si a alergiilor aparute in copilarie cu 50 %.

Asociatia Americana  ce lupta impotriva cancerului de san la femei….recomanda consumul acestui aliment…ce previne aparitia cancerului de san la femeile aflate in menopauza (consumul referindu-se la consumul a cel putin 30 g fibre /zi….fibre existente in cerealale integrale,nerafinate…precum quinoa dar si in fructele si legumele proaspete) .

Totodata quinoa…prin continutul crescut si de magneziu…lupta impotriva aparitiei proceselor inflamatorii,precum artrita aparute timpuriu ,la femei.

Quinoa este o sursa foarte buna de magneziu, mineral ce relaxeaza vasele de sange. Din moment ce un nivel scazut al  magneziului in  dieta e asociat cu rate crescute de hipertensiune arteriala, boala cardiaca ischemica si aritmii cardiace, quinoa poate oferi inca un alt mod de a asigura sanatatea cardiovasculara pentru cei preocupati de ateroscleroza.

Consumul de alimente bogate in fibre insolubile, cum ar fi quinoa, poate ajuta femeile sa evite calculi biliari, arata un studiu publicat recent  in Jurnalul American de Gastroenterologie.

Quinoa si alte cereale integrale sunt o sursa bogata de magneziu, un mineral care actioneaza ca un co-factor pentru mai mult de 300 de enzime, inclusiv enzimele implicate in metabolismul  glucozei si al secretiei de insulina.

Date recente afirma astfel ca prin consumul de cereale integrale ,nerafinate se reduce semnificativ riscul de aparitie a Diabetului Zaharat de tip 2.

Tot prin continutul important in magneziu cat si in riboflavina(vitamina B2) pe care o are quinoa….s-a demonstrat ca introducerea ei in alimentatia persoanelor ce sufereau  de migrene a scazut semnificativ aparitia atacurilor migrenoase.

Quinoa este de asemenea o sursa crescuta si importanta de calciu pentru oraganism,chiar mai buna decat laptele…intervenind astfel la copiii aflati in procesul de crestere in metabolismul calciului…ducand prin consumul ei crescut la un risc scazut de instalare a rahitismului si a altor tulburari de crestere.

Sper ca tot ceea ce am scris pana acum v-a convins suficient pentru a incerca acest miraculos aliment.

Noi pe langa faptul ca am inceput sa il consumam am descoperit ca ne place foarte mult si ca este o excelenta idee pentru masa de dimineata,inlocuind cu succes cerealele….dar poate constitui la fel de bine asociata cu alte alimente un desert surprinzator de bun.

Azi va propun urmatoarea reteta:Quinoa cu mar copt,scortisoara,nuci,stafide si sirop de artar.

Reteta poate fi incercata cu succes chiar de le varsta de 9-10 luni….scotand din compozitia ei ,in acest caz ,nucile.

Ingrediente:

-4 mere bio,marime medie;

-2 pumnisori de stafide(stafidele pot fi insa inlocuite cu succes la copilasii mai mari ,peste 3 anisori cu:fulgi de migdale-in cazul in care nu sunt mari iubitori de stafide; la cei sub 3 anisori…dar peste 1 an si jumatate putem utiliza smochine sau curmale sau chiar prune uscate…depinde de alegerea dvs…..functie de preferintele culinare ale micutului);

-scortisoara dupa gust;

– un pumnisor de nuca macinata;

-o cana quinoa,bio;

-o lingurita de zeama de lamaie proaspat stoarsa;

– 2 -3 lingurite de sirop de artar…indulcirea insa o puteti face dupa gust.

Metoda de preparare:

Această prezentare necesită JavaScript.

Eu am utilizat  4 mere  pe care le-am taiat in jumatati si le-am umplut cu stafide,scortisoara si cativa stropi de sirop de artar-siropul de artar fiind un excelent indulcitor natural.

Am dat apoi merele astfel umplute,la cuptorul incins,la foc mic…pana cand s-au copt corespunzator;Spre finalul coacerii am adaugat si putina nuca macinata ,in fiecare jumatate de mar.

Separat am fiert o cana de quinoa-pe care am spalat-o in prealabil in apa calduta-cu aproximativ 2 cani de apa;Cand quinoa a fost gata fiarta am adaugat putina lamaie proaspat stoarsa si 2 lingurite de sirop de artar.

In cani ceramice am alternat quinoa cu umplutura din merele coapte si evident si cu pulpa de mar copt;La o cana am folosit…doua jumatati de mar umplute.

Noi am servit la o masa de seara,ca gustare…sau desert.

A fost un desert absolut impresionant…ce ne-a delectat placut papilele gustative!

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios…si Pofticios:))!

2 gânduri despre &8222;Quinoa cu mar copt,scortisoara,nuci si sirop de artar.&8221;

  1. Raluca, am tot citit ca e bine sa lasam mai mult timp in apa quinoa. Eu am inceput sa o folosesc destul de des in alimentatia Mariei si la fel ca tie doar o spal, nu o las in apa peste noapte. Cum e mai ok de fapt?

    • Sincer…daca o lasi foarte mult in apa o sa fie ca un orez care a fiert prea mult….ce-i drept se rehidrateaza ea…stand mai mult in apa….dar oricum s-ar rehidrata si prin spalare si ulterior fierbere:)!Daca doresti insa…poti sa o lasi 30 de minute in apa inainte de a te apuca sa o speli si sa o prepari:)!

Lasă un răspuns

