Muffins sau briose cu banane,nuci si stafide.

Reteta pe care v-o propun azi…merge bine in perioada  Sarbatorilor de iarna….dar dupa varsta de 1 anisor.

In urma cu o saptamana am primit aceasta reteta de la o prietena…insa am readaptat-o si i-am dat o tenta personala.

Reteta,in forma ei originala o veti gasi …pentru cine doreste sa o faca altfel…avand copilasi  mai mari sau pentru adulti,pe http://www.dyacuisineblogspot.com;

Acum o saptamana am facut pentru prima oara muffins sau briose…personal nefiind o adepta a acestor dulciuri;Recunosc insa ca mi-au placut:).

Pentru prima oara, cand am facut reteta, am dus-o spre gustare,la Atelierele lui Mos Craciun si Mos Nicolae….unde mai multe mamici fac lucruri minunate pentru copilasi…..dar despre asta…sper sa vorbim cat de curand intr-un alt post:))-atunci am utilizat fructoza alimentara praf in compozitia ei…stiti voi bine parerea mea legata de zahar!

Zilele trecute mi-am propus sa refac reteta,de data aceasta,fara fructoza…si surprinzator a iesit exceptionala…desi neavand in ea nici zahar,nici fructoza….iar piticului meu i-a placut muuult!

Legat de nuca…stiti ca va ziceam ca intra in categoria alergeni alimentari…si e bine sa fie incercata dupa 2-3 anisori;Personal am incercat cu o cantitate mai mica ….la 1 an si 9 luni…si evident coapta….de cea cruda ne vom feri inca!Asta inseamna ca initial am servit  doar cateva bucatele dintr-o briosa….si abia a doua zi…cand am vazut ca totul e ok…am papat 2 briose la modul real si cu cea mai mare placere.

Si acum sa sarim peste alte povesti si sa va dau reteta:

Pentru 12 Muffins:

-un ou si un albus;

-5-6 banane (ele practic vor indulci considerabil compozitia si de aceea e bine sa fie coapte cat mai bine atunci cand le cumparati,dar nu maronii);

-un pumn de stafide;

-50 g de nuca proaspata,macinata;

-o lingurita praf de copt;

-50-75 grame de unt bio sau 50 ml de ulei de masline extravirgin;

-2o0 grame faina bio;

Se bat albusele spuma,apoi se adauga si galbenusul si se mai bate putin

Acum veti adauga peste crema de oua un piure de banane pe care l-ati obtinut din cele 5-6 banane ,trecute prin blender;Adaugati apoi nuca,stafidele si faina impreuna cu praful de copt si mixati din nou compozitia;La final adaugati untul topit pe bain-marie.

Compozitia finala o turnati in formele de briose.

Lasati totul la cuptor…pana trece proba scobitorii…aproximativ 20 -30 de minute!Scoateti si lasati sa se raceasca apoi in formele in care s-au copt;

Cand s-au racit,scoateti si serviti.

Daca aveti un copilas cu teren atopic sau extrem de alergic e de dorit sa evitati folosirea nucilor pana in jurul varstei de 2,5-3 ani…si atunci cu proba…vedeti mai sus ,cum am facut si eu.

Daca aveti un copilas peste 3 anisori…si doriti totusi o varianta mai dulce de muffins..puteti utiliza 2 linguri de fructoza alimentara praf,in compozitia de debut…la inceput,cand mixati albusurile;

O alta varianta ar fi sa incalziti 2 linguri de miere si sa le adaugati peste briosele reci:)!

Eu nu m-am mai pus sa le decorez..pudrez….sau sa le invelesc in hartii speciale pentru muffins….dar sunteti libere sa o faceti,daca doriti:)!

Pitic Pofticios si mancacios!

Lasă un răspuns

