Pranz in „Tara Aromelor”:)

Azi am facut o vizita si in regiunile mediteraneene dar si in Amman-capitala Iordaniei…de unde am adus cu noi un ingredient nou: sofranul.

Sofranul face parte din specia de plante numita Crocus Sativus,familia Iridacee.

Ca si proprietati: antispasmodic,carminativ,diaforetic,emenagog si  sedativ…deci atentie la doze…mai ales la copilasi;Se prefera a fi introdus in alimentatia copilului ,dupa varsta de 1 an….1 an si jumatate;

În conformitate cu mitul grecesc, Crocos ,frumos muritor s-a indragostit de  frumoasa nimfa Smilax. Dar favorurile sale au fost respinse de Smilax, si el a fost transformat într-o frumoasa, purpurie floare Crocus.
Tot azi am adus in meniul nostru culinar si carnita de rata:ca si considerent general,din punct de vedere medical se prefera ca aceasta carnita cat si cea de gasca sa fie introduse in alimentatia copilasilor,dupa varsta de 2 ani-datorita faptului ca sunt mai grase…pot antrena tulburari de digestie si totodata pot sta la aparitia timpurie a obezitatii la copil.
Personal am introdus aceasta carne la varsta de  1 an si 9 luni…dupa ce in prealabil…cu o luna inainte testasem cu o cantitate mica de carne…..si am observat ca nu s-a soldat cu tulburari de digestie;
Am preferat sa introduc piept de rata…pe considerentul ca e mai putin gras decat pulpa si am dat totusi cantitate mica…pentru a nu crea totusi un cerc vicios.
Asadar pranzul nostru de astazi a constat in :Piept de rata la cuptor cu garnitura de broccoli la aburi si sos de ceapa cu verdeata si sofran.
Ingrediente:
-un piept mic de rata,de preferinta de proveninenta bio;
-1/2 de broccoli mai mare;
-sare de Himalaya;
-2 cepe medii,bio, tocate fideluta;
-frunze de marar si de patrunjel,bio-tocate marunt;
-un  varf de cutit de sofran uscat;
-ulei de masline extravirgin;
-rozmarin-cateva frunzulite;
-3 catei de usturoi,bio ;
-1 lingura si jumatate de faina de orez,bio;
-un iaurt bio de 150 g;

Această prezentare necesită JavaScript.

Pieptul de rata ,l-am spalat,l-am curatat de grasime…si apoi am facut in el buzunarele in care am pus usturoi maruntit si frunzulite de rozmarin;Am pus apoi rata intr-o tava de teflon nonaderenta si am dat la cuptor pentru 15 minute…timp in care rata a lasat din grasime…in tava….apoi eu am turnat 2 cani cu apa peste si am dat din nou la cuptor,intorcand de pe o parte pe alta de cateva ori..in decurs de o ora si 15 minute,cat a stat rata mea la cuptor;
Broccoli-ul l-am rupt in bucatele,l-am spalat si l-am pus  la aburi.
Intr-o cratita am pus putin ulei de masline,apa si un varf de cutit de sare de Himalaya,am adaugat ceapa,verdeata si sofranul si am pus apoi capacul peste cratita si am lasat acoperit pana cand apa a scazut semnificativ.Am tras apoi cratita de pe foc si am adaugat o lingura si jumatate de faina de orez bio si am amestecat pana la creearea unei compozitii omogene…am adaugat apoi iaurtul si am amestecat din nou.
Am pus apoi totul din nou ,la foc mic si am mai amestecat pentru 5 minute ,apoi am stins focul.
Am servit totul cald…si va spun cu mana pe inima ca a fost o masa extrem de apreciata!
Asdar…eu va doresc:Pofta buna si Pitic Mancacios!
Lasă un răspuns

