Budinca de tapioca

Azi mi-am propus sa o duc imaginar pe fetita mea ,in indepartata Indie:)

Pariez ca dupa ce va voi povesti…veti vrea si voi sa faceti o calatorie de  acest gen,cat de curand:))

Zilele trecute am cumparat Tapioca ,adusa chiar din India….si pentru ca stiam de proprietatile deosebite ale acestui aliment- produs  usor digerabil si datorita continutului bogat in principii active, are calitati antiseptice, cicatrizante si dezinfectante,fiind recomandat consumul acestui produs in cazuri de gastrita hiperacida, colita, ulcer gastrointestinal- in aceasta dimineata am savurat impreuna un mic dejun delicios.;

O sa va povestesc aici,cat mai pe scurt…despre tapioca:

Tapioca este un amidon extras din radacina speciei de plante Manihot esculenta. Aceasta specie, originara din Amazon, Brazilia, Columbia, Venezuela, Cuba, Puerto Rico, Haiti, Republica Dominicană, Honduras, si cea mai mare parte din Indiile de Vest, este acum cultivata in toata lumea si are multe nume, inclusiv cassava, amar-cassava, manioc, mandioca, aipim, macaxeira, manioca, Boba, tapioca a plantelor, yuca( ju ː ka) (a nu se confunda cu yucca). În India, „Tapioca”, termenul este utilizat pentru a reprezenta radacina plantei (Cassava), mai degraba decât de amidon . In Vietnam, acesta este numit Nang bot. In Indonezia, aceasta se numeste singkong. În Filipine, este numit sago.

In ceea ce priveste momentul introducerii tapioca in alimentatia bebelusilor si a copiilor…sursele medicale au pareri variate…dar facand o medie,luand in considerare pe de o parte aspectul pozitiv al absentei glutenului din acest aliment.. si negativ …posibilitate alergenica la unele persoane(de obicei la copilasii cu teren atopic )…media ar fi undeva intre varsta de 8 si 10 luni .

Ca si compozitie si numar de calorii:

100 g perle de Tapioca:
-351 calorii
-0 proteine
-0,2 gr lipide
-85, 4 glucide

Lasand de o parte aceste aspecte va voi povesti cum azi am ajuns in indeparatat Indie….sau mai bine zis in „Tara Aromelor”-asa cum mi-a placut mie sa numesc intregul meu proiect culinar de azi.

Azi ne-an hotarat ca dupa lapticul de dimineata si putina joaca…sa bucatarim impreuna si astfel am realizat o delicioasa budinca de Tapioca…pe care noi am mancat-o asa de repede….ca nici nu am apucat sa numar bine pana la 20:)))

Ingrediente:

-1 cana de 100 ml plina cu perle de Tapioca;

-3 cani de 150 ml de lapte de vaca , bio,delactozat….dar puteti utlilza si lapte propriu…de mama…daca ati facut rezerve….sau lapte formula…preparat identic cu modalitatea inscrisa pe cutie-depinde foarte mult de varsta copilului…atunci cand preparati acest aliment si de ce fel de   lapte utilizati  in mancarica copilasului ,la acel moment;

-1/4 pastaie bio de vanilie;

-praf de scortisoara dupa gust;

-praf de cardamom…un varf de cutit;

-o mana de stafide ( pot absenta…puteti inlocui cu migdale ,fistic sau seminte de pin la copilasii peste 3-4 anisori);

-praf de cuisoare…un varf de cutit(optional);

-miere bio,poliflora sau de salcam.(peste varsta de 1 an; la cei cu teren atopic…functie de testare…dupa varsta de 1,6 luni sau dupa 3 ani…introduceti in cantitati mici la debut pentru a testa toleranta);

Tapioca se spala in 3-4 ape apoi se scurge bine si se adauga in laptele pregatit;In aceasta compozitie se adauga si pastaia de vanilie…sectionata usor longitudinal,cardamomul,scortisoara,stafidele….si ce ati mai decis dvs. sa puneti din ingredientele de mai sus;Eu am pus doar ce am scris mai inainte tinand cont ca faceam aceasta budincuta pentru fetita mea de 1 an si 9 luni.

Compozitia se amesteca in permanenta fiind pusa la foc mic;

Cand compozitia capata forma unei budinci..opriti focul…scoateti pastaia de vanilie…curatati partea interna cu seminte…si puneti semintele in budinca  iar pastaia o aruncati ,adaugati cateva lingurite de miere si mai amestecati totul inca o data

Serviti cald;

Noi am servit aceasta budinca alaturi de o felie de cozonac cu stafide si mango si o canita de ceai neindulcit  din flori de anason-pe care il cumparasem tot de curand….de la acelasi stand cu produse din India,neaditivate si lipsite de conservanti sau coloranti artificiali.

Eu va doresc sa incercati cat de curand aceasta reteta deosebita pentru puiutul dvs.!

Asadar :Pofta Buna si Pitic Mancacios!

9 gânduri despre &8222;Budinca de tapioca&8221;

  1. super tare e reteta, numai ca eu am inteles ca sunteti din timisoara…..daca nu ma insel…….eu sunt din constanta si inca nu am auzit de vreun magazin cu produse bio din india

  2. Cu ce mai putem servi budinca in afara de cozonac?
    Noi avem doar un an si o saptamana, iar cozonacul am vazut ca este recomandat copiilor care au peste un an si jumatate.

    • Draga Corina o puteti servi linistit fara nici un alt adaos….mai exact de sine statatoare si e ok….ii va placea si asa….cel putin asa cred,atata timp cat nu e retincent/a la introducerea de gusturi noi:)!Eu chiar azi am facut, de dimineata, din nou,budinca de tapioca…de data asta am servit-o ca atare:)!

      • Am o fetita de un an si doua saptamani si consult acest blog de cand am inceput diversificarea. Nu stiu ce m-as face daca dintr-o zi nu ar mai merge internetul, pentru ca sunteti „ingredientul” de baza in alcatuirea meniului zilnic. Stiu ca, atunci cand ai un bebelas, timpul este foarte pretios si, deseori chiar nu ne este un aliat. Va multumesc pentru rabdare, raspuns si pentru acest blog. Imi sunteti de un foarte, foarte mare ajutor.

      • Ma bucur in mod deosebit sa va fiu de ajutor…tuturor celor care sunteti mamici!

  3. De unde ai cumparat Tapioca? o gasesc la Enigma?

Lasă un răspuns

