Cozonac cu stafide,mango si scortisoara.

Da,da…din nou weekend….o casa plina….clinchet zglobiu al unui ras cristalin de copil,niste bunici fericiti…si o mamica linistita….asa ar suna descrierea unui sfarsit de saptamana  tomnatic…plin de caldura familiei!

Si daca tot a fost weekend si tot am avut casa plina….am zis…de ce nu?Asa s-a „nascut” cozonacul meu de azi.

Acest cozonac seamana oarecum cu un Panettone…din punct de vedere al ingredientelor….si totusi…el este altfel…asta pentru ca datorita imaginatiei….care niciodata nu m-a lasat la greu…modific usor structura unei retete…si intotdeauna incerc sa o adaptez spre o varianta sanatoasa.

Puteti incerca aceasta reteta dupa varsta de 1 an si jumatate-2 ani a copilasului dvs.!

Ingrediente:

-1/2 drojdie proaspata-aproximativ 17 g drojdie;

– 150 ml apa;

-500 g faina;

-2 pumni de stafide;

-5 oua ecologice( eu am folosit 3 oua ecologice si 2 oua de la sat,de la soacra mea-tot eco…doar ca neetichetate ca fiind eco:));

-3 -4 linguri de fructoza alimentara praf;

-150 grame unt ecologic;

-un mango curatat si tocat marunt;

-scortisoara dupa gust;

-un ou eco pentru uns cozonacul deasupra ;

Drojdia am dizolvat-o in putina apa calduta si apoi am adaugat usor faina in compozitie si restul de apa…dand nastere unui aluat omogen,elastic….pe care l-am framantat bine si l-am pus apoi acoperit,la cald,sa dospeasca;

Această prezentare necesită JavaScript.

In acest timp am mixat ouale cu fructoza praf pana am obtinut o compozitie cremoasa;Apoi am adaugat in ploaie stafidele si am mai mixat putin.( dupa cum ati observat folosesc des stafide in dulciurile pregatite in casa, de cand fetita mea a mai crescut….si am ajuns la concluzia ca suntem mari iubitori de stafide:));

La bain-marie am dizolvat untul;

Aluatul obtinut initial….l-am framantat din nou si apoi i-am dat forma unui cos…in care am adaugat crema de oua cu stafide si untul cald; am mai presarat…putina faina si am framantat din nou…pana am obtinut din nou un aluat elastic; Aluatul final l-am lasat la dospit in forma de copt,pe care am uns-o in prealabil cu ulei si faina;

Am decojit apoi un mango si l-am feliat marunt;

Am adaugat feliile de mango peste aluat…si scortisoara praf.(daca doriti un gust mai aromat…puteti sa adaugati scortisoara in aluat,la inceput…in principiu in crema de oua si stafide);

Am batut apoi un ou bine si l-am adaugat usor deasupra intregii compozitii.

Am lasat la copt pentru 40-45 de minute in cuptorul incalzit in prealabil la 190 grade.

Am scos apoi si am lasat cozonacul in forma in care s-a copt ,la racit…si apoi l-am pus pe un platou special si am taiat bucati din el;

Noi am mancat o bucata mai maricica ,pe post de desert,dar il puteti servi linistite dimineata dupa laptic.

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Pofticios si Mancacios!

2 gânduri despre &8222;Cozonac cu stafide,mango si scortisoara.&8221;

  1. ce bine arata cozonacul tau,ma tot uit la cat a crescut de bine!

    • Multumesc frumos,Lorena!Cred ca am mostenit-o pe bunica in privinta felului in care lucrez un aluat:)….nu utilizez masina de facut aluaturi…imi place foarte,foarte mult sa mesteresc eu aluatul…sa simt cum se schimba consistenta sub mainile mele….si…am retnut un aspect important…aluatul poate creste foarte mult,foarte frumos…daca il framanti bine si daca respecti timpi de dospire:)!

Lasă un răspuns

