Chec cu cocos ci stafide.

In acest weekend am hotarat ca voi face ceva dulce si bun si astfel a luat nastere acest checulet pentru piticoti….dar care a fost foarte indragit si de noi adultii!

Reteta poate fi incercata dupa varsta de un an si 8 luni-2 ani!

Ingrediente:

-2 oua ecologice;

-5 linguri de fructoza alimentara praf;

-100 ml lapte bio,delactozat;

-50-75 ml de ulei de floarea soarelui;

-o cana de faina bio;( cana mea are 200 ml-si am umplut-o cu faina);

-100 grame de stafide;

-50 grame nuca de cocos rasa;

-1/4 pliculet praf de copt;

-scortisoara (optional);

Metoda de preparare:

Această prezentare necesită JavaScript.

Am batut ouale impreuna cu fructoza pana am obtinut o compozitie usor cremoasa;

Am adaugat apoi laptele si uleiul si am mai mixat inca 5 minute;

Faina cernuta,am amestecat-o cu praful de copt si le-am adaugat peste compozitie mixand inca 5 minute;

La final am adaugat stafidele si nuca de cocos si am mai mixat compozitia 2 minute ,pana la omogenizarea ei completa;

Am turnat apoi compozitia intr-o tava de cozonac teflonata,unsa in prealabil cu ulei;Deasupra am presarat putina scortisoara.

Am dat totul la cuptorul preincalzit la 180 grade si am lasat aproximativ 45 de minute…sau pana trece testul scobitorii,acului,furculitei-ce vreti voi….functie de ce aveti in casa si utilizati(adica pana cand blatul intepat cu una din ustensilele de mai sus…nu lasa pe ustensila nici o urma de aluat:))  );

Am lasat apoi sa se raceasca in tava…si apoi am scos pe un platou;

Am servit rece:aproximativ 1 bucata /masa…2 bucati/zi:)!

Eu va doresc :Pitic Pofticios si Mancacios:)!

 

2 gânduri despre &8222;Chec cu cocos ci stafide.&8221;

  1. Se poate folosi si laptele bio normal, cu lactoza? Iar in loc de fructoza, zahar brun?

    Multumesc,
    Irina

    • Da,se poate…eu am ales varianta bio,delactozat deoarece este mult mai usor din punct de vedere digestiv;Si da…se poate folosi zahar brun in locul fructozei…si el are un indice glicemic mic;eu am ales varianta cu fructoza…intrucat fetita mea nu are inca 3 ani…moment in care se considera cat de cat acceptabil introducerea zaharului in retetele pentru copilasi,evident cu moderatie si in acest caz si evident preferandu-se zaharul brun in favoarea celui obisnuit!Succes si spor la bucatarit!

Lasă un răspuns

