Tortilla con verduras frescas-Omleta cu legume proaspete

In fiecare dimineata ne trezim vesele,ascultam muzica si in pasi de dans….eu pregatesc micul dejun,care, de cele mai multe ori e o provocare din punct de vedere culinar ,pentru mine.

Acum cateva zile rasfoiam si reciteam cateva pasaje dintr-o carte a Prof.Dr Gheorghe Mencinicopschi….si fiind undeva pe la capitolul de oua si asocieri….azi de dimineata ,amintindu-mi ca sotul meu a cumparat cu o zi inainte un dovleac placintar….am hotarat ca voi face ceva cu cele doua combinatii:oua si dovleac placintar…la care voi mai asocia cel putin inca una din legumele favorite ale ficei mele:mazarea:)

Astfel s-a nascut azi :Tortilla con verduras frescas sau in traducere din limba spaniola:Omleta cu legume proaspete;

Reteta de baza a acestei omlete o citisem intr-o carte de bucate dar mi-am permis sa o readaptez pentru a o face o reteta sanatoasa si pentru copilasi…si sa adaug sau sa scad din ingrediente.

Reteta poate fi facuta dupa varsta de un an a copilasului dumneavoatra.

Ingrediente:

-400 grame dovleac placintar,curatat de samburi si coaja,tocat  sub forma unor cuburi mai maricele;

-7 cartofi bio-pe care i-am pus la fiert intregi in putina apa cu sare,dupa ce i-am  spalat corespunzator;

-2 cepe medii,bio ,tocate astfel:una solzisori,cea de-a doua mai grosier;

-1/4 legatura de patrunjel bio, proaspat tocat mai grosier;

-150 g mazare bio,de la congelator;

-un catel de usturoi,bio,taiat rondele;

-un varf de cutit de nucsoara macinata;

-4 oua ecologice bine batute;

-120 grame cascaval Emmentaler sau cascaval Dalia-La Dorna Ecologic,ras pe razatoarea cu gauri mari;

-100 g  smantana bio cu procent mic de grasime ( 10-12%)-daca nu aveti insa in casa atunci cand faceti aceasta reteta ,o puteti inlocui cu succes cu iaurt simplu,cremos.

-2 linguri ulei de masline extravirgin;

Această prezentare necesită JavaScript.

Metoda de preparare:

Dovleacul taiat cubulete impreuna cu mazarea se pun pe foc intr-o oala cu apa ,cat sa dea intr-un clocot;Se scurg apoi de apa si se lasa sa se raceasca putin;

Cartofii se curata de coaja,se  taie rondele si se lasa la racit.

Ceapa tocata asa cum am mentionat mai sus se pune intr-o tigaie gen wok…impreuna cu mazarea,dovleacul,usturoiul,patrunjelul verde si nucsoara macinata si se amesteca la foc  mic….pana ce se incalzesc putin;

Se adauga apoi peste aceasta compozitie  2 linguri de ulei de masline extravirgin,ouale batute bine impreuna cu smantana si cascavalul ras si rondelele de cartofi…si se mai amesteca intreaga compozitie pentru inca 3-4 minute;

Se pune apoi intreaga compozitie rezultata intr-o tava de tarta si se da la cuptorul preincalzit la 190 grade celsius ,pentru 25-30 de minute;

Se scoate apoi din cuptor,se lasa sa se raceasca putin si se serveste cald sau la temperatura camerei.

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios!

Lasă un răspuns

