Placinta elvetiana.

In forma ei de baza,aceasta placinta sau tarta elvetiana…are in compozitie doar legume;

Problema majora pentru mine a fost faptul ca nu mai aveam rosii bio-din pacate si a trebuit sa ma adaptez oarecum cu ceea ce aveam bio in acel moment in casa….si am adaugat in plus acestei placinte…o mica sursa de proteina.

Din punct de vedere  medical sunt total impotriva consumarii de catre copii cat si de catre adulti a produselor gen:cremvursti si parizer-stiut fiind faptul ca de obicei acestia se fac din resturi de carne,zgarciuri si sorici…coloranti cu duzina si conservanti pe masura.

Dar paradoxal pentru mine as spune…m-am oprit de curand la raionul de mezeluri…zambind si uitandu-ma ce au mai gasit sa introduca pe piata nou in ceea ce priveste hrana proteica a copiilor; Asa s-a intamplat ca am dat peste niste mini cremvursti….care nu se incadrau deloc in ceea ce stiam eu in ceea ce priveste produsul  cu aceasta denumire:sunt facuti doar din carne de pui,fara adaosuri,fara membrana artificiala si fara coloranti….si astfel am cumparat acest produs..intial am gustat noi adultii…si apoi i-am dat si fetitei mele ,de cateva ori …..desi clar prefer varianta de carnita gatita in casa,chiar si pentru micul dejun.

Eu am folosit in placinta si cativa cremvursti fierti-din aceasta gama,dar puteti linistite sa-i inlocuiti cu carne de pui sau cu ciupercute….alegeti dvs..varianta dorita.

Reteta in forma ei actuala o indic dupa varsta de 1 an si 8 luni-2 ani….si asta doar pentru ca am folosit in ea acest preparat din comert….sub o alta forma de prezentare….puteti sa o gatiti oricand ,dupa varsta de  1 anisor a copilului dvs,luand in considerare ,asa cum obisnuiesc sa zic numarul de dintisori pe care ii poseda puiutul dvs.,pana la aceasta varsta.

Ingrediente:

Pentru aluat:

-250 de grame de faina;

-125 grame de unt;

Pentru umplutura:

-200 grame cascaval Emmentaler sau orice alt cascaval gen:Mozzarella Delaco,Cascaval ecologic Dorna,Delaco Sofia….sunt doar cateva nume de cascavaluri care pot fi folosite linistit pentru aceasta placinta.

-2 cepe mici bio si 2 ardei grasi rosii ,bio;( in forma initiala placinta continea 400 gr rosii si o ceapa);

-8 mini cremvursti Naturally Fit;

-6-7 felii de paine;

-o legatura de marar,bio;(mentionez ca reteta initiala avea cozi de arpagic sau cozi de ceapa verde in compozitie)-eu personal,m-am adaptat dupa ce aveam sanatos si bio in casa;

-250 ml de smantana…poate fi insa inlocuita cu succes de iaurt…mai ales in conditiile in care lipsesc rosiile din compozitie;

-3 oua ecologice;

-1 lingurita seminte de susan;

-2 linguri de bulion de rosii bio.(am adaugat pentru plus de savoare,in absenta rosiilor si in special pentru ca aveam proaspat ,facut in casa).

Se framanta un aluat din faina,unt si putina apa calduta;Aluatul va avea consistenta unui aluat de paine,dar usor mai lipicios.

Această prezentare necesită JavaScript.

Se intinde aluatul si se pune foaia astfel obtinuta intr-o forma rotunda de tarta,unsa cu unt,lasandu-i marginile mai late; Se lasa aluatul in frigider circa 30 de minute.

Se toaca marunt ceapa,ardeiul si mararul si se pun in putin unt cald;

Cremvurstii se fierb separat si apoi se adauga la amestec,taiati feliute.

Se aseaza apoi peste foaia de aluat straturi formate din feliile de paine,amestecul de legume si cremvursti si felii de cascaval….aproximativ 2 straturi de acest tip veti obtine;Peste primul strat veti turna cele 2 linguri de bulion.Ultimul asezat va fi cascavalul.

Presarati apoi cu seminte de susan si dati la cuptorul incalzit la 200 grade celsius pentru aproximativ 20-30 minute.

Scoateti tarta (placinta depinde cum doriti sa o denumiti)…lasati putin sa se raceasca si serviti apoi calda!

Noi am servit aceasta placinta la micul dejun….dar am mai mancat si la pranz….pentru ca ne-a placut extrem de mult si cu siguranta o sa mai fac placinte de acest gen…posibil sa aleg alte combinatii….dar ideea de baza o voi folosi ca atare,de fiecare data.

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios!

Lasă un răspuns

