Prajitura cu orez,stafide,mar copt si scortisoara

Aflandu-ne intr-un sezon rece,in care ploile si vantul isi spun cuvantul…uneori raciti fiind, simtim nevoia de ceva, care noua personal,ca adulti, ne aminteste de acasa,de caldura caminului,de povestile de odinioara….si astfel ne trezim ca „scormonim” in amintirile noastre culinare,dar deopotriva adaptam la sanatos si la ceva nou….lasandu-ne imaginatia sa zboare….si astfel ,la randul nostru,cream amintiri copiilor nostri.

De foarte multe ori….desi departe de casa,in circumstante uneori chiar ciudate….am simtit in nari…acel miros…ce imi amintea de acasa…..probabil o anumite situatie imi declansa subconstient amintirea…ma cuprindea de fiecare data un val de caldura duioasa,izvorata din suflet….din minte….si de fiecare data sfarseam prin a gati acel  ceva frumos…pe care amintirea il retrezise in mine.

Asa s-a intamplat si azi….si astfel am creat prajitura mea cu :orez,stafide,mar copt si scortisoara.

Reteta poate fi incercata dupa varsta de 11 luni…la cei care poseda dintisori suficienti pentru a procesa mancarea mai solida;

Pentru aceasta reteta aveti nevoie de:

-160 g faina „ooo” bio;

-50 g unt ecologic;

-2 oua ecologice(la cei sub un anisor…se vor folosi doar galbenusurile);

-cativa fulgi de porumb ( sub varsta de un an vor lipsi din compozitie);

-160 g orez ( brun si alb);

-1/4 de drojdie proaspata;

-100 g stafide;

-2 linguri rase cu fructoza alimentare praf (poate insa lipsi cu desavarsire….la cei sub un an…chiar nu aveti motiv sa o adaugati);

-scortisoara praf;

-2 mere mari;

Merele le-am pus la copt in cuptor; cand au fost gata coapte,le-am scos pe farfurie la racit;

Untul l-am scos din timp afara si l-am lasat sa se inmoaie;

Am mixat apoi  bine untul cu fructoza ( de dorit e sa folositi un unt ecologic cu procent mai mare de grasime:80-82%…scade riscul sa obtineti esecuri culinare);Am adaugat apoi ouale si am mixat toata compozitia pana am obtinut un aspect cremos al compozitiei;

Separat am fiert orezul,dupa ce l-am spalat bine in mai multe ape; Am lasat apoi orezul sa se raceasca;

Stafidele le-am pus la rehidratat pentru 30 min ,intr-o cana cu apa,pe pervazul ferestrei,la soare;

Drojdia am dizolvat-o in putina apa calduta si am adaugat apoi treptat faina….pana am obtinut un aluat usor lipicios;

Am scos apoi stafidele de la rehidratat si le-am stors bine de apa; le-am adaugat in compozitia de unt cu oua si fructoza impreuna cu scortisoara praf( nu foarte multa…rsicati un gust mult prea intens…aproximativ o lingurita rasa la toata compozitia)…si am amestecat usor totul cu o lingura de lemn;Am adaugat apoi treptat din aluatul de faina si drojdie si am mixat;La final am adaugat orezul , fulgii de porumb si am amestecat totul usor cu o lingura de lemn;Ultimele adaugate au fost insa merele,decojite,taiate in bucati mai mari…pe care le-am pisat oarecum prin amestecarea cu lingura de lemn.

Am turnat compozitia rezultata intr-o tava nonaderenta,pe care am uns-o in prealabil cu putin unt;

Am dat la cuptorul preincalzit la 160 grade -pentru aproximativ 30 de minute.

Am servit cald,ca desert.

Puteti face aceasta reteta si cu fulgi de ovaz sau doar cu fulgi de porumb( peste varsta de un an)….nefolosind orez….veti obtine in acest caz fursecuri facute in casa….:)

Eu va doresc :Pofta Buna si Pitic Mancacios!

 

 

2 gânduri despre &8222;Prajitura cu orez,stafide,mar copt si scortisoara&8221;

  1. ce fel de stafide folositi? albe sau negre?

Lasă un răspuns

