Ciorbita de sfecla si cartofi copti in cuptor.

De curand,o buna prietena a facut un soi de ciorbita de acest gen…reteta existand evident si pe blogul ei personal-multumesc Nico,pentru ideea deosebita pe care ai avut-o!

Reteta ei m-a inspirat foarte mult….insa am adaptat-o si am facut-o putin altfel.

Reteta in forma ei actuala…o puteti face incepand   cu varsta de 10-11 luni ale  copilasului dvs.

Ingrediente:

-o sfecla rosie mare bio-pe care am copt-o in cuptor;

-5 cartofi mari bio -copti de asemenea in cuptor;

-un morcov bio tocat marunt;

-cateva bucatele de telina bio,tocate marunt;

-radacina de telina bio ,tocata marunt;

-amestec facut proaspat in casa din:rosii,ardei,ceapa,patrunjel verde…am trecut practic aceste legume printr-un robot cu presare la rece-am amestecat apoi sucul obtinut cu partea spumoasa de pasta si am stors 1/4 de lamaie;toate legumele au fost de proveninenta bio;

-cateva frunze de tarhon ( in Banat stiu ca se foloseste mai rar…desi exista…insa in zona Ardealului,de unde ma trag eu…este frecvent folosit).

-sare de Himalaya ( pentru copilasii cu varsta peste un anisor);

-ulei de masline extravirgin;

 

Cartofii si sfecla i-am copt in cuptor…apoi am asteptat sa se raceasca si i-am decojit si tocat in bucati nu foarte marunte( la cei fara dintisori sau cu mai putini dintisori….maruntiti bine insa aceste legume sau puteti incerca varianta de supa-crema).

Am pus apoi intr-o cratita apa cu sare,ulei de masline si morcov,telina,verdeturile si amestecul obtinut prin presare la rece….si am lasat sa fiarba la foc mic pana cand legumele au fost aproape fierte complet;am adaugat apoi cartofii si sfecla si am mai lasat pe foc pentru aproximativ 15 minute.

Am servit cald cu 2 lingurite de smantana bio( la cei sub un an -recomandabil e iaurtul) si cu o feliuta de paine( sub un an nu se va folosi painica).

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios!

Lasă un răspuns

