Beghrir sau clatite marocane-varianta pentru copii.

Asa cum am spus si in alte posturi ale mele sunt pasionata de bucataria internationala,dar in special cea apartinand Tarilor Arabe!

De curand am descoperit insa ca bucataria africana vine cu multe idei interesante din punct de vedere culinar.

Reteta de azi e originara din Maroc….evident pentru ca necesita sa fie sanatoasa a trebuit sa adopt o alta modalitate de preparare a ei,fata de cea obsinuita.

Reteta poate fi facuta dupa varsta de 1,6 -2 ani;

Ca si ingrediente am utilizat:

-350 g faina alba”000″,ecologica;

-150 grame gris;

-50 g unt ecologic;

-40 g drojdie proaspata;

-1/2 lingura de fructoza alimentara praf ( nu este absolut necesar sa folositi);

-3 oua ecologice;

-250 ml de lapte bio ecologic;

-250 ml de apa pentru sugari si bebelusi.(personal folosesc apa Carla Babywasser sau Borsec plata-functie de ce am in casa in acel moment);

-unt ecologic;

-miere biologica poliflora.( eu am inceput sa utilizez tardiv dupa varsta de un an mierea in alimentatia fetitei mele si in cantitati minime-stiut fiind marele risc alergen al acestu produs);

-stafide sau nuca de cocos proaspat rasa de dvs. pe razatoare;

-scortisoara praf;

Fructoza si drojdia le-am dizolvat in putina apa calduta;

Separat am cernut faina si am amestecat-o cu grisul;

In castronelul cu apa in care am dizolvat drojdia si fructoza am adaugat laptele si ouale bine batute;

Am pus compozitia lichidiana la foc mic,am adaugat untul si am lasat sa se dizolve amestecand lent;

Am tras apoi de pe foc si am lasat sa se mai raceasca putin compozitia; Cand compozitia a fost doar usor calduta am adaugat-o treptat peste amestecul de faina si gris,astfel incat sa nu faca cocoloase si am lasat compozitia obtinuta sa dospeasca pentru o ora si jumatate.

Intr-o tava de tort nonaderenta….si de dimensiunile unei tigai obisnuite de clatite….am pus putin unt si am lasat cateva secunde sa se incalzeasca untul in cuptorul preincalzit….am adaugat apoi cu un polonic compozitia de clatite in tava…..si am lasat 20 -30 de secunde in cuptor…apoi am intors clatita pe partea cealalta si am mai lasat-o inca 10 -20 de secunde.

Am servit calda,ca desert- 1 clatita cu putina scortisoara,cateva stafide si am impaturit apoi clatita in 4 si am turnat putina miere deasupra.

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios!

Lasă un răspuns

