Basboosa

Aceasta reteta apartine gastronomiei africane.

In forma ei initiala,reteta avea in blat migdale….dar cum eu nu mi-am permis sa pun decat cateva migdale pentru decor,fetita mea neavand inca 3 ani-varsta de la care migdalele pot fi consumate cu mai mare usurinta,neavand un potential asa mare alergen,cum o au la grupele mici de varsta-am inlocuit migdalele cu nuca de cocos si stafide.

Ingrediente:

-2 iaurturi simple de 140 grame fiecare;

-5 linguri sirop de agave ….in varianta initiala reteta avea in compozitie 300 grame de zahar….eu insa folosesc siropul de agave -e mult mai sanatos;

-un praf de copt de 5 grame….sau pentru cine are mai mult timp la dispozitie o jumatate de lingurita de drojdie uscata;

-500 grame de gris de grau.( eu obisnuiesc sa iau grisuri ecologice sau usor mai calitatitve)

-doi pumni de stafide;

-50 grame de nuca de cocos;

-3 linguri de unt ecologic….incalzite;

-un mango si doua pere( puteti insa folosi ce fructe doriti)…eu am preferat doua fructe mai dulci…..;

-scortisoara si migdale pentru decor;

Intr-un castron amestecati bine cele doua iaurturi cu siropul de agave ,apoi adaugati praful de copt si grisul de grau;

Incalziti pe foc cele 3 linguri cu varf de unt si adaugati-le peste compozitie si amestecati astfel incat sa nu faca alauatul cocoloase;

Adaugati apoi stafidele si nuca de cocos si amestecati din nou,

Intr-un vas de ceramica…puneti compozitia finala,dupa ce in prealabil ati uns bine peretii vasului cu unt;Decorati cu migdale si scortisoara;

Dati la cuptorul preincalzit la 180 de grade celsius pentru 30 de minute;Scoateti si lasati sa se odihneasca si raceasca putin prajitura obtinuta.

Cand s-a mai racit…taiati in ce forma doriti si serviti…alaturi de sucul de fructe….obtinut prin presare la rece si apoi incalzit usor pe foc…pana aproape de punctul de fierbere….turnati practic putin suc cald pe fiecare prajitura…si pastrati si doua -trei bucati de fruct proaspat pentru a servi langa.( eu am lasat cateva bucati de mango…e mai moale si mai gustos).

Va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios!

 

2 gânduri despre &8222;Basboosa&8221;

  1. Tocmai am facut prajitura aseara, am folosit doar mango, perele le-a mancat pruncul in avans :). De asemenea, smantana cu 10% grasime in loc de iaurt, ca numai asta aveam, si am injumatatit cantitatile – respectiv 200g smantana, 270g gris. A iesit buna, l-a tentat mai mult pe sotul personal decat pe copil :). Nu sunt sigura ca am nimerit consistenta aluatului, insa pare sa fie ok. Multumiri pentru reteta!

Lasă un răspuns

