Budinca orientala din orez cu stafide si scortisoara

„Ehehei dragii mosului”….ha-ha…asa ar fi inceput o poveste pentru copii,pe vremea copilariei mele….dar sa trecem la lucruri mai serioase si sa va descriu reteta mea si pasii parcursi pentru realizarea ei.

Zilele trecute am avut un frumos eveniment in familie….si ,pentru ca de aproape 2 ani sunt si eu mamica…stiu ca e important ca la orice eveniment sa ai in casa si mancarica pentru copilasi.

Asadar pentru aceasta reteta aveti nevoie de:

-350 grame orez alb cu bob lung;

-700 ml lapte formula pentru cei pana la 1,6-2 ani sau 700 ml lapte delactozat( eu am folosit de data aceasta lapte delactozat,bio);

-300 ml apa plata ;

-1/2 lingura apa de roze;

-1 lingurita apa de struguri;

– 2 linguri  sirop de agave ;

-un pumn de stafide;

-scortisoara pentru decor;

Din aceste cantitati ies aproximativ 6 portii de budinca  de orez;

Eu am folosit castronele speciale in forma de mar…pentru a crea un design mai aparte;

Apa de roze si apa de struguri o gasiti de obicei la magazinele arabesti;

Am pus la fiert apa,impreuna cu laptele si siropul de agave;

Separat am spalat orezul in mai multe ape;

Cand compozitia de pe foc a inceput sa fiarba usor…am adaugat orezul in ploaie,impreuna cu apa de roze si de struguri si am amestecat continuu;

Am lasat totul pe foc pentru 15-20 minute…apoi am stins focul si am lasat putin compozitia sa se odihneasca;

Castronelele in forma de mar ,le-am spalat cu apa rece; am pus apoi in  ele stafide si scortisoara praf si am adaugat in fiecare budinca de orez obtinuta prin fierbere si am decorat si deasupra cu scortisoara;

Am pus apoi totul la frigider pentru 30  de minute si apoi am scos….am intors castronelele fiecare in parte in farfuriute; am pudrat apoi deasupra  din nou cu scortisoara si am servit caldut.

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios!

2 gânduri despre &8222;Budinca orientala din orez cu stafide si scortisoara&8221;

  1. magazin arabesc……iar cred ca nu gasesc in cta
    se poate inlocui apa de roze si de struguri cu altceva?

    • Buna seara,Anca

      La noi ,in Timisoara…avem doua sau trei magazine naturiste…Enigma se numesc la noi…care comercializeaza si ele Apa de trandafiri si Apa de struguri….se prea poate sa gasiti si la dvs.,in localitate asemenea magazine….eventual cand mergeti la cumparaturi intrati in magazinele mai mari ,naturiste si intrebati!Dar poate…cine stie gasiti si un magazin arabesc:)?!Ati putea insa folosi scortisoara si cuisoare praf…pentru aromatizare;

Lasă un răspuns

