Supa crema de morcovi cu bulete


Am inceput mancarica de azi gandindu-ma ca voi face supa-crema de morcovi cu bucatele de carnita de vita….si foarte linistita am scos din congelator…un pachetel….care desi mie imi semana a ficatei…era pus la sectiunea carne de vita….:)

Mai in gluma,mai in serios..pe parcursul fierberii separate a carnii…nu am mai avut nici un dubiu ca vorbeam de ficatei :)….asadar….m-am adaptat si am zis..: doua maini dibace din ficatei ,bulete vor face:))!

Reteta poate fi facuta dupa varsta de un an a copilasului dvs.,dar poate fi adaptata si la grupa de varsta 10-11 luni,in conditiile  in care in locul cascavalului din bulete…veti utiliza galbenus de ou fiert.

Ca ingrediente:

-3 morcovi mari bio;

-o telina mai mica bio;

-2 cartofi medii si 1 mic bio;

-o ceapa mai mica bio;

-ulei de masline extravirgin;

-frunze de telina,patrunjel si leustean bio;

-2-3 frunze mici de tarhon;

-2 bucati de ficatel mai mari;

– 50 grame cascaval de tip mozzarella sau parmezan pe care il veti razui pe razatoarea cu gauri mici;

-un varf de cutit de sare de Himalya ( nu e absolut necesar…supa poate fi usor mai dulceaga);

-un litru de apa Carla Babywasser;

Ficateii i-am pus separat la fiert in putina apa cu foarte putin ulei de masline extravirgin;

Morcovii,cartofii ,telina si ceapa i-am taiat bucati mici si i-am pus la fiert in foarte putina apa-cat sa treaca peste- cu 1/2 lingurita de ulei de masline extravirgin si dupa ce au dat in 2-3 clocote am adaugat diferenta de apa pana la 1 litru si am lasat sa fiarba pana legumele au devenit extrem de moi; am strecurat apoi supa…pastrand zeama….iar legumele le-am trecut printr-un blender;

Am amestecat apoi piureul astfel obtinut cu restul de supa si am mai pus pe foc pentru inca 10 minute amestecand continuu,pentru a se omogeniza intreg continutul;

Am tocat apoi marunt frunzele de telina,patrunjel si tarhon si le-am adaugat in supa.

Din ficatelul fiert ,pe care l-am taiat si pasat apoi cu o furculita,dupa ce l-am amestecat cu cascavalul razuit si cu 1/2 de lingurita  de ulei de masline am facut bulete ( mingiute)….pe care le-am bagat pentru un minut la cuptorul preincalzit la 160 de grade celsius.

Am scos apoi buletele pe o farfurie intinsa si le-am lasat la racit.

Am servit supa -crema calda cu 3-4 bulete de cascaval cu ficatei  si cu putina painica si iaurt.

Supa-crema poate fi de asemenea servita si mai rece….la temperatura camerei!

Eu va doresc: Pofta Buna si Pitic Mancacios!