Placinta cu mere si frisca.

Pentru noi aceasta reteta a constituit desertul de weekend…..:)!

Ca si ingrediente am folosit:

-5 mere Bio-mari,de anul asta:);

-un pachet de unt ecologic cu 82% grasime;

-2 cani de faina Bio(amestec de faina integrala cu faina alba:200 grame alba,200 grame  integrala);

-o lingurita bicarbonat de sodiu alimentar;

-200 grame smantana cu procent mic de grasime;

-scortisoara dupa gust;

-bobite din jumatate de baton de vanilie Bio;

-un ou;

-8 linguri de fructoza alimentara praf;

-frisca vegetala lichida ( nu e absolut necesara,mai ales la grupa de varsta de un an si jumatate).

Recomand reteta dupa un an si jumatate…!

Faina am amestecat-o cu untul si cu fructoza praf…si am mixat pana am obtinut un aluat sfaramicios;3/4 din acest aluat le-am pus apoi intr-o tava nonaderenta,care am „captusit-o” cu o hartie de copt( daca nu aveti hartie de copt…puteti unge tava cu putin unt)

In 1/4 de aluat ramas am adaugat oul,vanilia,bicarbonatul si smantana si am mixat compozitia pentru aproximativ 3 minute;

Peste primul aluat am adaugat bucati de mere(fara coaja ) din cele 5 mere si am acoperit apoi cu cea de-a doua compozitie obtinuta;Deasupra am presarat scortisoara macinata;

Am dat la cuptorul preincalizt la 160 de grade…pentru aproximativ 40 de minute.

Am scos din cuptor,am lasat sa se raceasca si apoi am taiat bucati dreptunghiulare.

Separat am batut 250 ml de frisca lichida ( eu folosesc de obice frisca lichida Hulala);

Pentru noi am servit cu frisca deasupra…pentru piticot…fara frisca!

In imagine  veti avea varianta cu frisca deasupra.

Eu va doresc: Pofta Buna si Pitic Mancacios!

Lasă un răspuns

