Orez dietetic.

Fiecare din noi,parinte fiind, stie ce inseamna perioadele de criza dentara din viata micutilor nostri.

De obicei mofturosi,refuzand sa pape tot ,refuzand uneori si alimentele care erau favorite pana atunci….alteori cu tulburari de tranzit,scaune usor mai moi..uneori chiar diareice….episoade de plans,nemultumire generalizata,treziri nocturne,etc.

Pentru mine…aceasta etapa se afla la sfarsitul ei…aflandu-ne in perioada eruptiei ultimilor 3 molari.

Eu va propun azi o varianta de orez…usor dietetica,care a facut fata cu brio pentru noi,din punct de vedere culinar…in aceste perioade.

Am facut prima oara aceasta reteta ,undeva dupa ce fetita mea implinise un anisor…si am continuat sa o fac si ulterior.

Pe langa gustul deosebit,aceasta reteta are avantajul de a mai lega din scaunele moi,specifice acestei perioade.

Pentru aceasta reteta aveti nevoie de:

–  2 maini de orez alb  cu bob lung;

-1 morcov mediu;

-1 ceapa mai micuta;

-2 ardei grasi galbeni de marime potrivita;

-sare de Himalaya;

-apa Carla Babywasser;

-ulei de masline extravirgin;

-un polonic de supa de zarzavat proaspat gatita;

Se spala bine orezul si se pune la fiert in putina apa cu sare,ceapa tocata extrem de marunt,morcov dat pe razatoarea cu gauri mici si putin ulei de masline extravirgin….aproximativ o lingurita;

Ardeii se pun separat la fiert in putina apa ,pana cand pielita se inmoaie….apoi se scurg de apa…si se pun in putina apa rece;Se curata apoi de pielite si se toaca marunt…adaugandu-se la final ,cand orezul e gata fiert ,impreuna cu un polonic de supa de zarzavat proaspat gatita in casa si se mai lasa la fiert..pana cand orezul inglobeaza usor toata supa,devenind extrem de moale.

Se serveste cald! Noi am servit  cu putina carnita de pui alaturi.

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios!

 

2 gânduri despre &8222;Orez dietetic.&8221;

  1. buna seara,as avea ceva nelamuriri :)intai sa ma prezin,eu ma numesc claudia si de aproape 13 luni sunt fericita mamica a unui dulce barbatel pe nume leonard.locuiesc de 5 ani in italia si cu alimentatia am avut mereu probleme,chiar si eu,desi in ro locuiam in buc de knd ma stiu,am avut bunici la tara ce ne umpleau camara cu alimente bio….aici din pacate nu prea am acees la aceste adevarate comori,asa ca,si sfatuita de medicul pediatru am folosit,la inceput f multe alimtente ,,in borcanse,,considerandu-le mai sanatoase decat ardeii de 1kg/bucata din supermarchet,am avut noroc si o matusa s-a angajat la o sera si avem acces la o varianta mai naturala de legume ….dar sa nu ,,ma intind,,….intrbarile mele sunt:eu pana acum foloseam orez pt bebei de la plasmon,pot folosi si cel normal?un tip anume?apa pt bb eu ce o folosesc eu se numeste sant’anna,mi-a fost recomandata de pediatru,banuies ca ar ,,merge,,pt orez,nu?si sarea himalaya ….pana acum am folosit f putina sare de mare in retele lui bb,hymalaia cu ce poate fi inlocuit?multumesc mult pt timpul acordat..

    • 1.Orezul poate fi inlocuit si cu unul obisnuit,dar la inceput in cantitate mica…pentru a vedea cum suporta copilasul aceasta noua mancarica.(daca se baloneaza sau nu);Nu o sa va indic o marca….ar fi de dorit daca gasiti in supermarket o varianta de orez bio,cu bob lung si subtire;Desigur ca orezul brun ar fi mult mai sanatos decat un alb…dar puteti incerca si cu cel alb;Apa indicata de pediatrul dvs. e evident buna si pentru prepararea mancarurilor,asa ca nu va faceti probleme:)!
      2.Da,sarea e de dorit sa fie in cantiate extrem de mica si doar la copilasii peste 1 an,dvs. va incadrati clar in aceasta grupa de varsta;Sarea de Himalaya cu siguranta ati putea-o gasi si la dvs. in Italia,daca aveti magazine bio sau naturiste!

Lasă un răspuns

