Pui sub capac de paine

Incep prin a multumi Laurei Adamache de la care am preluat ideea acestei retete delicioase,pe care eu ulterior am adaptat-o astfel incat sa devina o reteta sanatoasa si pentru copilasii mai micuti;

Reteta,in noua ei forma de prezentare poate fi incercata incepand cu varsta de un anisor a copilasilor dumneavoastra.

Pentru aceasta reteta aveti nevoie de:

-6 -8 pulpe de pui (in cazul in care va decideti sa o faceti pentru intreaga familie);

-un varf de cutit de oregano;

-cateva fire de leustean verde;

-6 rosii:4 dintre ele se vor adauga ca atare,feliate in mancarica si 2 dupa ce au suferit in prealabil un proces de deshidratare-rehidratare;

-4-5 masline negre Colosal Light;

-2-3 masline verzi cu ardei;

-un ardei capia rosu…dar care nu este picant;

-o ceapa mica taiata solzisori;

-4 catei mai mici de usturoi tocati grosier;

-2-3 cartofi taiati rondele;

-o telina mai mica tocata grosier.

-ulei de masline extravirgin ;

-apa de la fantana sau apa Carla Babywasser ( eu asta folosesc de obicei pentru gatit);

Pentru aluat:

-10 grame de drojdie proaspata;

-160 ml apa calduta;

-faina aproximativ 300 grame-eu am folosit faina 000;

-apa cat sa formati un aluat nelipicios si pufos;

Pentru „lipici”: 2-3 linguri de apa si o lingura de faina ce se vor amesteca bine pana vor forma o compozitie de consistenta unui aluat de clatite;

Intr-o oala am pus aproximativ o lingura de ulei de masline extravirgin amestecata cu putina apa si am adaugat ceapa si usturoiul tocate….am lasat sa fiarba incet timp de 10 minute…apoi am adaugat verdeata si pulpele de pui si am mai lasat sa fiarba inca 5 minute,intorcand usor pulpele…pana cand apa si uleiul din amestec scazusera aproape total….am adaugat apoi rosiile tocate marunt si maslinele si inca putina apa incat sa depaseasca compozitia si am dat la foc mic;

Pe alt ochi am pus la fiert in putina apa cele doua rosii-cam timp de 5 minute pana cand rosiile s-au  deshidratat si a crapat putin coaja lor;am varsat apoi apa si le-am pus pentru 1 minut in apa rece la rehidratat…si apoi am curatat extrem de usor pielita de pe ele;le-am tocat grosier si impreuna cu zeama lasata ,le-am adaugat in mancarica de pe foc;

Am pus apoi cartofii si telina si am mai lasat inca 10 minute ;

Separat am facut aluatul de paine si apoi am intins aluatul pe o hartie de copt…i-am dat forma rotunda,asemeni oalei pe care urma sa il pun…dar l-am facut usor mai mare decat gaura oalei,astfel incat marginile lui sa le pot lipi de partea externa a oalei;

Am dat oala de pe foc si am lasat-o pana cand nu au mai iesit aburi; am pensulat apoi gura oalei si 2 cm externi din ea cu „lipiciul” format din faina si apa si am pus peste oala capacul din aluat..lipind usor marginile lui de oala;

In principiu aceasta reteta se face intr-un vas de lut sau chiar de iena….dar eu cum pe primul nu il aveam.. iar la al doilea nu aveam dimensiunile exacte pentru intreaga compozitie…am folosit o oala normala in care gatesc de obicei mancarea si mi-am incercat norocul asa;

Totul a iesit delicios…aluatul s-a lasat insa putin  dar pana in final a crescut ,asta  pentru ca l-am intins prea tare,nu l-am lipit peste tot uniform si asta pentru ca fetita mea tocmai se trezise si am fugit la ea in camera,uitand cu desavarsire ca am bagat vasul in cuptor, pentru 10 minute…timp in care as mai fi putut corecta din greseala facuta la debut;

In principiu…oala si capacul ei din aluat se introduc in cuptorul preincalzit la 180 grade si se lasa acolo 30 minute.

Noi am servit cald…a fost delicios….pozele nu stiu daca sunt dintre cele mai reusite…aparatul cu care fac de obicei poze era la sotul meu….tot ce pot spune este insa:merita incercata aceasta reteta!

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios!

Lasă un răspuns

