Layali Libnan sau Nopti Libaneze

Pentru cei care nu ma cunosc pot spune ca ma pasioneaza destul de mult bucataria araba si fac frecvent retete cu specific de acest tip…atunci cand gatesc pentru noi adultii,separat.

De data aceasta va voi propune o reteta din bucataria araba care poate fi incercata si de catre copilasii dvs. dar  de la varsta de 3 ani in sus,intrucat prezinta un oarecare potential alergen ( poate fi testata si peste 1 an si jumatate dar in acest caz nu veti utiliza :fistic si migdale  la decor si veti utiliza fructoza alimentara praf si nu zahar brun);este o reteta care se face frecvent in bucataria arabeasca in perioada Ramadanului…este extrem de simpla si rapida-aveti nevoie de numai 30 minute pentru a o finaliza.

Ingrediente:

– 1 litru de lapte ( eu folosesc lapte delactozat -e mai usor digerabil atat de adulti ,dar in principal de catre copilasii mai micuti)

-o cana si jumatate  de gris ( preferabil sa utilizati un gris de calitate superioara sau chiar gris din cerealele fara lapte inclus pentru adulti si copii -eu folosesc de la firma Humana)…o cana la mine are 200 ml;

-8 linguri de zahar brun sau 4 linguri de fructoza alimentara praf…la alegere pentru copilasii peste 3 ani;

-o lingura de apa de roze (gasiti la magazinele arabesti sau chiar la Auchan in Mall)

-3 linguri apa flori de portocal;

-300 grame de smantana ( eu am folosit o smantana usor mai grasa);

-esenta de vanilie obtinuta in casa sau puteti utiliza un pliculet cu zahar vanilat-aproximativ 3ml;

-1/2 lingura de fructoza alimentara praf;

Pentru ornat:

-fistic,migdale seminte de pin-tocate marunt si menta proaspata maruntita sau uscata-la copilasii peste 3 anisori;

Intr-un vas se amesteca laptele,grisul si zaharul sau fructoza si se pun la foc mic amestecand continuu pentru a nu se prinde de fund si a nu se forma cocoloase;

Cand amestecul capata densitatea unei budinci usor mai lichide  se adauga apa de roze si de portocal si se mai amesteca usor pentru a se ingloba amestecul in compozitia grisului si apoi se ia de pe foc si se rastoarna intr-un vas de iena..unde se lasa la racit pentru 30 de minute,lasand loc in prealabil pentru partea de deasupra a budincii ce are in compozitie smantana;

Intr-un castronel in care ati pus niste cuburi de gheata de la congelator..puneti deasupra castronul in care ati pus smantana,zaharul vanilat sau esenta de vanilie facuta in casa si fructoza si amestecati cu mixerul la viteza minima pana obtineti o compozitie cremoasa.

Adaugati apoi aceasta crema peste budinca de gris;Ornati cu fistic,migdale si seminte de pin maruntite cat si menta verde sau uscata maruntita si dati apoi la frigider pentru minium 5 ore;

Serviti apoi fie la micul dejun,fie seara la cina,fie pe post de desert in zilele calduroase de vara…dupa ce in prelabil ati scos cat doriti pe o farfurie afara de cel putin 30 minute.

Mentionez ca de aceasta data eu am facut reteta doar pentru noi adultii…dar pentru ca a iesit extrem de buna cu siguranta o voi readapta in formele mentionate mai sus pentru a se bucura si fetita mea de gustul deosebit pe care il are.

Eu va doresc :Pofta Buna si Pitic Manncacios…:)!

3 gânduri despre &8222;Layali Libnan sau Nopti Libaneze&8221;

  1. va rog sa mi recomandati daca stiti un gris de calitate..sa nu radeti..am rascolit toate marile supermarketuri din iasi..caut de ani de zile pot spune un gris bun..Acum e ceva atat de indoielnic–ca o faina proasta..Am ceva varsta ..n am mai vazut asa un gris prost ca acum..Mi au mai adus copii de afara..da vorba aia cari gris din strainatate…multumesc!!

    • Personal eu folosesc gris din magazinele Bio…sunt usor mai bune calitativ….sau mai foloseam Gris de Grau de la firma Baneasa…desi sincer nu m-a multmit calitativ vorbind ca si cele din din magazinele Bio….dar totusi e inca acceptabil ca si gust fata de alte grisuri.

    • Atunci cand gatesc pentru fetita mea lucrez cu gris fara lapte inclus de la firma Humana din cerealele pentru bebelusi si copii.

Lasă un răspuns

