Pizza in aluat de mamaliguta.

Chiar daca poate suna ciudat pot confirma ca e o reteta exceptionala;

Am vazut de curand aceasta reteta pe un site cu retete de mancaruri diverse….si inca de atunci mi-a surescitat interesul;Problema era insa ca trebuia sa o readaptez astfel incat sa o fac o reteta sanatoasa pentru copii…si astfel m-am gandit timp de 2 zile la solutii…in final le-am si gasit si am purces la treaba:).

La inceput eram usor „speriata” de ideea de mamaliguta….si asta pentru ca fetitei mele nu ii place acest aliment….indiferent de forma de servire….atata timp cat pastrez retetele traditionale….si de fiecare data a mancat-o intr-o varianta”mascata”:))-apoi m-am gandit ca ingredientele ce vor trona deasupra „blatului”vor masca suficient de bine gustul de mamaliguta ….asa ca….sub privirea atenta a fetitei mele….am inceput sa fac aceasta reteta:)!

Aceasta reteta o puteti face dupa varsta de un an si jumatate a copilasului….asta in cazul in care puneti in ea si ciupercute….altfel …poate fi facuta si mai devreme :dupa un an si doua-trei luni.

Ingrediente:

-200 grame faina de malai Bio;

-800-1000ml apa plata Carla Babywasser;

-100 grame Mozzarella Delaco sau combinatie de Cascaval Sofia Delaco cu Parmigiano Reggianno;

-100 grame ciuperci intregi la borcan….pe care le veti felia ulterior…dupa ce le veti spala bine in apa si scurge de apa din borcan;

-un ardei gras rosu;

-un ardei gras verde-marime medie la ambii ardei grasi;

-o ceapa alba mai micuta;

-4 rosii bio potrivite;

-masline verzi :3-4 bucati…feliate;

-busuioc verde…cateva frunze pe  care le veti toca marunt;

-cateva fire de patrunjel verde;

-10-15 grame unt proaspat Ecologic;

Eu am folosit ca si legume,legume Bio…..fiecare insa face asa cum simte si cum poate financiar vorbind.

Rosiile le-am pus in putina apa …pana au dat usor in clocot si s-au inmuiat;am scurs apoi apa in care au fiert si le-am pus in putina apa Carla Babywasser usor mai rece la rehidratat si le-am lasat  cateva minute pentru a le decoji usor de pielite;le-am tocat apoi foarte marunt si impreuna cu zeama ce au lasat-o le-am pus intr-un bol ,peste care am adaugat ulterior busuiocul tocat marunt;

Intr-o tigaie de tip Tefal…am pus untul la incalzit; cand untul a fost cald…dar nu incins…am tras  tigaia de pe foc si am adaugat toate legumele taiate marunt si am amestecat 2-3 minute in untul cald….am adaugat apoi rosiile si busuiocul maruntit si am pus tigaia pe foc; Am lasat compozitia pe foc aproximativ 10 minute…pana cand ciupercile si legumele s-au inmuiat usor ,iar cantitatea de lichid lasata de rosii a mai scazut;

Separat am facut mamaliguta;Cand mamaliguta a fost gata…am adaugat in ea jumatate din cantitatea de cascaval razuit si am amestecat bine

Am turnat apoi compozitia intr-un vas de iena…unde am lasat-o sa mai stea aproximativ 15 minute; am adaugat apoi deasupra legumele preparate usor termic,maslinele maruntite,patrunjelul verde tocat marunt,cateva ciupercute intregi pe care le-am pastrat pentru decor si restul de cascaval.

Am pus apoi noua compozitie in cuptorul preincalzit la 180 de grade celsius ..pentru 5 minute…pana cand cascavalul de deasupra s-a topit uniform;

Am scos apoi din cuptor…si am asteptat cateva minute….nu am putut sa las cat mi-as fi dorit mamaliguta pentru a se intari …pentru ca fetitei mele ii era deja foarte foame…..pentru ea…sincer vorbind a fost si mai bine asa….mamaliguta fiind mai moale…am amestcat usor toata compozitia cu legumele de deasupra….si astfel gustul a fost mascat perfect …iar ei i-a placut f.f.mult;

Noi am consumat putin mai tarziu….cand mamaliguta incepuse sa se inchege si sa capete aspectul dorit!

Acest fel de mancare:poate fi servit atat ca mic dejun consistent cat si ca o varianta rapida de pranz-durata prepararii …nu dureaza mai mult de 45 de minute.

Alternative…pentru ciuperci..pot fi:omleta la aburi,carnita de pui sau de peste preparate termic separat.

Eu va doresc: Pofta Buna si Pitic Mancacios!

 

 

Lasă un răspuns

