Somon la gratar

Reteta de azi a venit ca urmare a studierii particulariatilor in alimentatia copiilor si a felului in care sunt stimulati vizual si gustativ de o reteta noua.

Reteta poate fi facuta dupa implinirea varstei de un an si jumatate a copilasului dvs.

Ca si ingrediente aveti nevoie de:

-o rondea de  somon;

-o rosie marime medie;

-cateva frunze de telina si patrunjel;

-o ceapa alba mai micuta;

-cateva bucatele dintr-un ardei gras;

-2 felii de lamaie si cativa stropi de lamaie pentru adaugare peste peste;

-ulei de masline extravirgin;

-sare de Himalaya;

Preparare:

Pestele l-am spalat bine si apoi l-am pus la scurs de apa pe o hartie absorbanta;

Intr-un castron de portelan am pus apoi pestele bine scurs ,peste care am adaugat cativa stropi de lamaie,putina sare de Himalaya-cam un varf de cutit,rosia taiata grosier,ulei de masline extravirgin ( 2 linguri),ceapa ,feliile de lamaie,ardeiul gras,verdeturile si un praf de salvie uscata…si am lasat astfel pestele sa se marineze usor,pentru 2 ore in frigider;

Dupa 2 ore….am scos pestele….l-am pus pe hartie absorbanta pana nu a mai avut nici o urma de ulei….apoi l-am pus pe gratar sa se prajeasca in suc propriu…stiut fiind faptul ca somonul e un peste usor mai gras;

Am intors pe o parte si pe cealalta pentru a se praji uniform; Am scos apoi somonul pe o noua hartie absorbanta….si apoi l-am feliat in  mai multe bucati  pentru a vedea daca s-a patruns uniform;

Bucatile de somon care nu au fost suficient preparate termic le-am repus putin la gratar;

Am adaugat apoi bucatile de somon astfel obtinute intr-un amestec de legume identic cu cel de la marinare…si am stropit din nou cu cativa stropi de lamaie; In acest amestec a mai stat putin..maximum 30 minute pana la momentul servirii;Bucatile restante…le-am pus apoi intr-un castronel de copilasi dotat cu capac si le-am bagat la frigider.( maximum de servire din acest peste astfel preparat  este de 2 zile);

Am servit bucati de somon cu legume la aburi si rosii proaspete.

Lasă un răspuns

