Tabouleh

Azi va propun o reteta arabeasca de salata extrem de consistenta si sanatoasa prin complexul vitaminic pe care il aduce, pentru intreaga familie;

Aceasta salata presupune folosirea de bucati de grau sfaramate,de mai multe tiputi: bulgur…cum ii spun arabi….dar totodata poate fi folosit doar grau verde; eu am utilizat grau verde adus din Palestina;

Salata poate fi incercata dupa varsta de 1 an si 4 -5 luni ale copilasului.

Cantitatile utilizate…au fost  pentru obtinerea unei salate pentru  intreaga familie:

-o cana de 150 ml cu spartura de grau  verde pe care am lasat-o in apa doua ore…pentru a se inmuia si a se elimina la suprafata impuritatile;

-2 castraveti medii,bio;

-1 legatura si jumatate de patrunjel verde,tocat marunt;

-o ceapa mica verde maruntita;

-4 rosii cherry taiate marunt;

-2 linguri de menta proaspata tocata marunt;

-zeama de la 1/2 lamaie;

-o lingura de ulei de masline extravirgin;

Preparare:

Graul l-am scurs bine de apa si impuritati si l-am pus sa fiarba pentru 10 minute,apoi am aruncat apa in care a fiert;

Castravetii i-am dar pe razatoarea cu gauri mici,dupa ce in prealabil i-am curatat de  coaja si i-am spalat corespunzator;

Verdeata si legumele tocate marunt…le-am pus apoi intr-un blender ,am adaugat putina sare,zeama de lamaie si ulei de masline si am mixat pana am obtinut o usoara crema….pe care ulterior am amestecat-o cu graul fiert.

Salata poate fi servita la mancarurile cu carnita….inlocuind cu succes orezul sau cartofii;

Dupa ce puiutul papa carnita cu salata puteti sa ii serviti putin iaurt pentru a combate efectul  usor acid indus de compozitia salatei…sau puteti sa serviti mancarica cu putina paine .

In Arabia aceasta salata este intalnita in aproape toate marile restaurante care se respecta….e practic un fel de mancare traditionala arabeasca.

Eu va doresc :Pofta Buna si Pitic Mancacios!

Lasă un răspuns

