Galuste cu cirese si visine.

Pentru ca este perioada visinelor si a cireselor am considerat ca e momentul sa profitam din plin de aceste fructe si sa gasesc noi forme in care le pot gati sanatos pentru familia mea,pe langa obisnuita portie zilnica de fructe proaspete pe care o servim cu mare placere.

Incep prin a mentiona ca aceasta reteta poate fi incercata dupa un an si trei,patru luni.

Eu am facut acest fel de mancare pentru intreaga familie-asa ca va voi da cantitatile utilizate pentru aproximativ 16 galuscute.

Pentru aceasta reteta aveti nevoie de:

-10-12 cartofi noi mai micuti,care ii veti spala ,curata si ii veti pune la fiert in putina apa;

-gris…nu pot mentiona cantitatea intrucat am facut dupa ochi,stiind cum trebuie sa arate rezultatul final;(daca as face o oarecare aproximatie as spune -150-200 de grame de gris la cantitatea de cartofi de mai sus);

-cirese si visine spalate si cu samburii scosi(veti utiliza o cireasa si 2 visine sau 2 cirese si o visina intr-o galsuca);

-3-4 lingurite de fructoza alimentara praf;

-pesmet ( eu am facut singura pesmetul in casa din 4 felii mari de paine cu tarate,fara amelioratori….pe care am pus-o ,rupta in bucatele in cuptor…pana s-a intarit….si apoi am dat bucatile racite din painea obtinuta prin masina de macinat cafea…pana am obtinut un praf fin);am preferat aceasta varianta  de pesmet in favoarea celui alimentar gata facut,pentru ca painea era proaspata si atata timp cat dau si copilului meu din aceeasi mancare e de preferat sa fie proaspat ,pentru a nu ii crea alergii;

-10 grame de unt;

Untul l-am pus pe foc la topit….apoi am luat tigaia de pe foc,am adaugat pesmetul si am amestecat;Preferabil e sa asteptati sa se raceasca aceasta compozitie si apoi sa adaugati fructoza….eu ma grabeam si am adauga fructoza in amestecul cald….si s-a carmelizat usor….de aceea are si un aspect mai inchis pesmetul de pe galuste.

Cartofii i-am scurs de apa ,dupa ce s-au fiert ,i-am pasat ca pentru piure,fara sa las cocoloase…am utilizat blenderul ca sa fie mai usor ; apoi am amestecat cartofii cu grisul ;in timp ce omogenizam amestecul …am pus intr-o cratita mai mare apa la fiert; cand apa a inceput sa fiarba,am facut rapid galuscute in care am pus cirese si visine si le-am scufundat in apa; le-am scos cand s-au ridicat la suprafata si le-am pus intr-o sita speciala ,pentru a se scurge de apa bine;apoi le-am tavalit prin amestecul de fructoza si pesmet.

Am servit calde-cam 2 bucati/masa….dar e functie de copil si de cat si ce a mancat anterior de aceasta masa;se poate si doar o galuscuta sau 1/2 galuscuta per masa…daca a papat ciorbita inainte.

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios!

4 gânduri despre &8222;Galuste cu cirese si visine.&8221;

  1. Eu sunt mare amatoare de galuste! Trebuie sa incerc si eu coca cu gris, pana acum am facut doar cu cartofi fierti si faina de grau.

  2. vai,asta e o reteta f. buna ,nu am facut niciodata cu visine sau cirese,odata am incercat cu niste piersici f. coapte,erau f. bune…trebuie sa le fac…poate il conving si pe Fabrizio sa le manance🙂

Lasă un răspuns

