Pranz de Rusalii.

Pentru ca azi  au fost Rusaliile, m-am gandit ca si pranzul nostru si pranzul fetitei mele trebuie sa arate si sa aiba gust de Sarbatoare:)!

Nefiind o impatimita consumatoare de carne de miel am decis ca pentru noi adultii sa fac rata la cuptor cu cartofi,in sos caramelizat de fructe:cirese si visine….dar pentru ca rata nu era o optiune potrivita pentru un copilas de un an si patru luni ,am decis ca pranzul ei va avea in compozitie cartofii natur cu rozmarin,carnita de cocos la cuptor si sos de cirese cu visine.

Pentru aceasta reteta am folosit urmatoarele ingrediente:

-carnita de cocos: un piept si o pulpita-aproximativ cat sa imi ajunga pe 2 zile;

-o ceapa verde;

-2 catei de usturoi nou;

-1/2 lingurita ulei de masline;

-un varf de cutit de sare de Himalaya;

-apa Carla babaywasser cat sa treaca cu 2 degete peste carne;

-2 cirese,2 visine;

Toate aceste ingrediente le-am pus intr-o  forma de chec din iena,pe care am dat-o la cuptorul preincalzit la 180 de grade celsius,pentru aproximativ o ora si 20 de minute(timp in care am mai intors carnita de pe o parte pe alta,pentru a se face corespunzator si a imbina aromele);am fiert mai mult carnea pentru ca era carnita de cocos de casa….si se stie ca pasarile de la tara au nevoie de mai mult timp pentru a obtine rezultatul dorit:o carnita moale si gustoasa.

Separat,pe aragaz am fiert in putina apa ,ulei de masline si rozmarin tocat marunt-5 cartofi noi de marime potrivita ,pe care i-am spalat,curatat si taiat in mai multe bucatele.

Data fiind si usoara latura germanica pe care o port in sange am ales ca si garnitura la aceasta mancare un sos dulce:nu ma puteam decide daca sa fac doar sos de cirese sau doar de visine….in final am conchis ca voi face o combinatie din cele doua fructe ,pentru a crea un sos dulce-acrisor.

Astfel pentru sos:

-o mana de cirese mari si negre;

-10 -12 visine mai maricele;

-3 linguri de faina de orez din cerealele cu orez pentru bebelusi si copii;

-1 lingura si un sfert de fructoza praf;

Am spalat fructele, le-am scos samburii si le-am taiat in jumatati;Le-am pus apoi intr-o cratita si am adaugat peste ele fructoza si apa cat sa treaca doar usor peste ele si le-am pus la fiert la foc mic;In permanenta am amestecat astfel incat sa se dizolve si omogenizeze fructoza in compozitie;dupa ce au dat in 2-3 clocote si fructoza  a fost complet dizolvata,am tras cratita de pe foc si am adaugat treptat lingurile de faina de orez,amestecand sa nu se faca cocoloase;am repus apoi cratita pe foc si am mai lasat pentru 3 minute sa fiarba,amestecand continuu…pana am obtinut un sos compact de visine s cirese.

Am servit cald:cu cartofi,pe care i-am pasat usor cu o furculita si cu carnita taiata marunt.

Pot certifica ca a fost un pranz delicios si spectaculos vizual:fetita mea aproape ca ar fi mancat totul singurica….folosea cand lingurita,cand manuta….noroc ca am fost pe aproape si am finalizat mancarica cu succes.

Acest meniu poate fi incercat dupa varsta de 10-11 luni; Atentie:sub un an,nu adaugati sare cand pregtiti friptura;preferabil sa puneti in sos o cantitate mai mica de fructe si evident mai mica de fructoza-o lingurita fructoza maxim….de obicei ciresele pot da diaree daca sunt folosite in cantitati prea mari la cei cu varsta sub un anisor.

Sper sa va placa ideea si sa o incercati.

Eu va doresc: Pofta Buna si Pitic Mancacios!

4 gânduri despre &8222;Pranz de Rusalii.&8221;

  1. De mai mult timp ma tot gandesc la o friptura cu sos de visine, dar inca nu am avut inspiratie! Sigur voi si eu.

  2. super ideea cu sosul de visine si cirese. eu am fost mai devreme in curte si am luat 2 pumni de visine ca is super bune deja si i`am facut doar din visine. sper sa`i placa , ca din pom le mananca de numa chiar mi`e frica sa`i dau atat de multe. si zice „unu si gata” :))))))))))) asadar sa speram ca si sosul va avea succes 😛

Lasă un răspuns

