Taietei lati cu vinete si dovlecei ,la cuptor.

In dimineata aceasta, ma trezisem si ma tot gandeam ce as mai putea sa fac bun si  sanatos  de mancare:)!

Am studiat putin diverse retete,nu mi-a placut nimic din ce am vazut….din pacate; Desi am citit  din mai multe carti de nutritie cat si revistute obisnuite cu retete pentru copii si bebelusi,arareori am intalnit o reteta  sanatoasa de la cap la coada….de obicei sunt retete gustoase,dar nu si foarte sanatoase,asa ca obisnuiesc sa ma bazez pe ceea ce stiu ca e sanatos si incerc sa includ asta in tot ceea ce gatesc…utilizez uneori ideea de baza a unei retete,dar o adaptez astfel incat sa fie :sanatoasa si nu doar gustoasa.

Intr-un final am decis:Taietei la cuptor cu vinete si dovlecei.

Pentru aceasta reteta aveti nevoie de:

-1 dovlecel zuchini,pe care il curatati,spalati si ii scoateti partea cu seminte;

-1/4 de vanata curatata si la care ati scos partea cu seminte in prealabil;

-1 rosie potrivita pe care o veti trece prin robotul cu presare la rece si din care veti folosi doar cateva lingurite (3-4) din pasta de rosii obtinuta;

-1/4 usturoi verde trecut si el prin robot,odata cu rosia astfel incat aromele sa se imbine;

-cateva frunze proaspete de rozmarin tocate;

-cateva frunze de busuioc verde proaspat ,tocate marunt;

-3-4 fire de patrunjel verde tocat marunt;

-1/2 lingurita ulei de masline;

-apa Carla Babywasser;

-5 grame de  parmezan proaspat razuit.(daca faceti reteta pentru un copilas peste 8 luni,deci sub un anisor, veti utiliza Mozzarella Delaco Fresco rasa pe razatoarea cu gauri mari-si tot aproximativ 5 grame);

Ca si modalitate de preparare:

Dovlecelul se va fierbe separat pentru cateva minute  in putina apa-cam 10 minute din momentul in care incepe fierberea(eu am taiat dovlecelul rondele,dupa ce i-am scos in prealabil semintele,injumatatindu-l);

Vinetele le veti fierbe separat in putina apa cu ulei de masline;

Taieteii lati se vor fierbe atat cat este necesar;

Toate ingredientele vor fi scurse apoi de apa si amestecate,impreuna cu pasta de rosii si de usturoi verde si verdeturile;

Se va pune compozitia intr-un vas de iena si veti acoperi compozitia cu parmezanul razuit,dand la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru aproximativ 20 de minute.

Se serveste cald,cu garnitura de iaurt(pentru copilasii sub 1 an…peste un an puteti utiliza cateva lingurite de smantana degresata) si carnita preparata separat:merge bine cu carne de peste sau cu curcan.

Eu va doresc:Pofta Buna si Pitic Mancacios!

4 gânduri despre &8222;Taietei lati cu vinete si dovlecei ,la cuptor.&8221;

  1. M-a apucat rasul cand am vazut ca ai facut mancare cu vinete si dovlecei, eu am facut seara trecuta o budinca cu vinete si dovlecei!

  2. Interesant, eu nu am stiut ca am voie sa`i dau vinete … stiam ca sint foarte grele. Si chiar ieri facuse mama lui Ovi vinete si i`am zis sa nu`i dea ca nu`i voie :))))))))) stupid me🙂

Lasă un răspuns

