Spanakotyropita-reteta greceasca de placinta

Vinerea trecuta a fost prima zi din anul acesta cand am reinceput sa ne luam obisnuitul pachet bio cu legume,asa cum am facut-o si anul trecut si am fost foarte multumiti ,ca de obicei, de legumele variate din cadrul lui.

Pentru ca am primit foarte mult spanac,cred ca peste 1 kg, daca nu mai mult ,m-am vazut in ipostaza de a gati cat mai repede si intr-o modalitate cat mai gustoasa si sanatoasa pentru toata familia acest aliment.

Daca duminica v-am povestit despre Ciorba de spanac cu iaurt si menta ,azi a venit momentul sa va povestesc despre :Spanakotyropita sau placinta cu spanac si branza-in traducere din limba greaca.

Ca si ingrediente aveti nevoie de:

-500-600 de grame de spanac proaspat;

-200 grame branza Feta ,pe care in prealabil o lasati la desarat pentru 2 -3 zile ,in apa….asta pentru a nu aduce surplus de sare in alimentatia copilului,stiut fiind faptul ca branza Feta,desi extrem de gustoasa e si destul de sarata;

-250 de grame de branza de vaci nesarata,preferabil mai cremoasa-eu am folosit o branzica de vaci de la firma Lacteea.(daca faceti aceasta reteta doar pentru adulti sau pentru copilasii peste 3-4 anisori ,veti putea folosi un amestec de Feta desarat cu Ricotta…personal nu am utilizat acest amestec,deoarece Ricotta de la noi de pe piata are si ea putina sare in compozitie).

-30 grame de unt Bio sau Eco pentru preparare spanac si 30 de grame pentru uns foile de placinta;

-2 catei de usturoi…eu am folosit usturoi nou si l-am trecut prin presa ca sa il maruntesc;

-2 cepe spalate si tocate apoi marunt;

-foi de placinta:4 bucati;

-1 ou bine batut;

-un varf de cutit de nucsoara macinata;

Ca si modalitate de preparare:

Se incalzeste cuptorul la 180 de grade celsius ,se pune intr-o oala nonaderenta untul si se lasa sa se topeasca;Cand este topit se adauga ceapa si se lasa un minut in cuptor,apoi se adauga usturoiul presat si spanacul tocat grosier,si se mai lasa cateva minute,pana cand untul inglobeaza amestecul( e bine sa lucrati cu unt si nu cu ulei de masline si sa faceti acest procedeu in cuptor,pentru a evita calirea pe foc direct,mai ales daca urmeaza ca din aceasta placinta sa ii dati si copilasului cu varsta peste un anisor).

Se scoate apoi compozitia intr-un castron si se lasa la racit; Cand este rece ,se scurge de orice exces de apa  lasat in urma prepararii termice;

Intr-o tava rotunda,de tarta spre exemplu,care e nonaderenta si pe care o veti unge cu putin unt, incalzit in cuptor,veti pune prima foaie de placinta,lasand marginile placintei sa atarne pe dinafara; ungeti apoi foaia de placinta cu unt incalzit si tot asa veti face cu fiecare foaie de placinta pana la ultima ;

Intr-un bol amestecati compozitia de spanac ,ceapa si usturoi cu branzeturile ,nucsoara si jumatate din cantitatea de ou ;

Adaugati apoi noua compozitie formata, in tava,peste foi si repartizati uniform;Partile exterioare ramase pe dinafara,din foile de placinta,le indoiti in asa fel incat sa acoperiti cu ele compozitia de placinta si deasupra puneti ce a mai ramas din untul incalzit,pe care sa il repartizati uniform deasupra intregii placinte.

Dati la cuptorul preincalzit la 180 de grade celsius,pentru 30 de minute….sau pana cand partea de deasupra a placintei devine crocanta ;In ultimele 5 minute de stat la cuptor,adaugati deasupra placintei restul de ou batut;

Scoateti din cuptor si lasati sa se raceasca putin si apoi taiati dreptunghiuri sau triunghiuri din placinta si serviti cald sau rece;

Pentru piticii peste un anisor:cam jumatate de placinta/zi -ca si gustare sau ca si garnitura la masa de pranz langa carnita,pe care o veti gati  fara adaos de sare.

Eu va doresc: Pofta Buna si Pitic Mancacios!

Lasă un răspuns

