Placinta cu fructe caramelizate in fructoza si branzica de vaci.

Asa cum bine stiti….am spus un Nu categoric zaharului in alimentatia copilului pana la 3 ani si evident cat mai mult timp posibil si dupa aceea,dar accept provocarea unui desert facut in casa,cu fructoza:);

Pot intelege asocierea zaharului intr-o cantitate minim admisa in combinatie cu iaurt si fructe,dar evident dupa varsta de 3 anisori.

Sunt perfect constienta ca in alimentatia copiilor trebuie sa intre din cand in cand si acel: Ceva Dulce…dar incerc sa ii dau alte conotatii,fata de ceea ce cunoastem noi adultii  si fac asta pentru a preveni: obezitate,diabet, ulcere, dependenta excesiva de zahar.

Astfel am creat desertul meu de duminica pentru fetita mea intitulat: Placinta cu fructe caramelizate in fructoza si branzica de vaci.

Pentru aceasta reteta veti avea nevoie de:

-2 pere mai dulci si mai maricele;

-1 mango mare si foarte bine copt;

-2 -3 linguri de stafide;

-5 linguri de fructoza pudra;

-un varf de cutit de scortisoara;

-un varf de cutit sau chiar si mai putin de ghimbir macinat;

-3-4 cuisoare;

-250 de grame de branzica de vaci-eu am ales o varianta de branzica de vaci mai grasa si mai cremoasa,astfel incat sa nu lase apa;

-un ou ecologic;

-foi de placinta;

-faina de orez cu  gust de vanilie,fara lapte inclus;

-unt fara lactoza;

Am pus intr-o cratita fructoza si am lasat-o la foc mic ,pana a ajuns aproape de pragul de caramelizare,am adaugat apoi fructele taiate in bucati mai micute si aromele:scortisoara,ghimbir si cuisoare; Am amestecat continuu timp de 3 minute si apoi am luat oala de pe foc si am lasat-o la racit;

Intr-un castron am amestecat branzica de vaci cu oul batut bine si am adaugat apoi fructele caramelizate si aromate;(fara cuisoare- le-am scos cand fructele s-au racit).

Intr-o tava de teflon am pus 4 foi de placinta,pe care le-am uns rand pe rand cu unt,am adaugat apoi o parte din compozitia de fructe cu branzica de vaci;deasupra compozitiei am adaugat o foaie de placinta rupta in bucati mai mici si faina de orez cu vanilie-pentru a absorbi excesul de lichid de la fructe si branza de vaci; am lasat asa cateva minute si apoi am rulat foile de placinta cu compozitia integrata-ca la o rulada;am facut acelasi lucru inca o data,obtinand astfel 2 rulade din foi de placinta;

Deasupra am pus bucatele mici de unt si am dat la cuptorul preincalzit la 180  de grade pentru 30 de minute,pana cand foile de deasupra au devenit usor crocante;

Am lasat apoi la racit si am taiat apoi sub forma usor dreptunghiulara, mai multe bucati;

Reteta poate fi incercata dupa varsta de 1 an si 2-3 luni si e extrem de buna astfel incat sa fie mancata si de copiii mai mari,dar si de adulti.

Desertul a fost apreciat atat de fetita mea cat si de noi adultii…..asta pentru ca am facut destul de multa placinta incat sa mancam si noi.

Se poate servi ca si gustare sau desert- o bucata mai mare de placinta/masa;

Eu va doresc :Pofta Buna si Pitic Mancacios!

Lasă un răspuns

