Ciorba de spanac cu menta si iaurt-reteta turceasca.

Aceasta reteta nu imi apartine ca si idee,e o reteta turceasca ,pe care eu am facut-o in cantitate mare,pentru intreaga familie;

Reteta este extrem de consistenta si de satioasa astfel incat sa nu va faceti probleme daca piticul dvs. va manca doar ciorbita in acea zi,la pranz.

Reteta poate fi incercata dupa varsta de  un an si 4 luni,un an si jumatate.

O sa va dau cantitatile de ingrediente pentru 6 portii de adult sau 2 portii  de copilas si 5 portii de adult;

Asadar, pentru a face aceasta ciorbita aveti nevoie de:

– 500-600 de grame de spanac proaspat:eu am avut  un spanac foarte bun,de provenienta Bio;

-500 de grame de iaurt:pentru ca era vorba de o ciorbita care urma sa i-o dau si fetitei mele am optat pentru o varianta de iaurt cremos,Bio, cu 0,1% grasime;

-5 cepe verzi;

-2 linguri de faina;

-4 galbenusuri de ou : eu am ales varianta de oua ecologice; cantitatea de oua poate parea mare,dar dat fiind faptul ca aceasta cantitate se distribuie la 3 litri de apa,500 de iaurt si faptul ca sunt eliminati potenitialii alergeni,prin folosirea doar a galbenusurilor de oua-face aceasta ciorba consistenta,dar digestiva.

-1 lamaie;

-4-5 fire de menta( atentie:fire de menta si nu  doar frunze de menta);

-sare de Himalaya;

-Apa Carla Babywasser.

Se curata,spala si toaca marunt ceapa verde;Intr-o oala se pune la topit untul; cand e gata topit,se ia de pe foc si se adauga ceapa tocata marunt si se amesteca pentru 1-2 minute,fara a se cali pe foc( am optat pentru varianta fara calire pentru ca urma sa pape si micuta mea);

Dupa 2 minute se adauga spanacul curatat,spalat si tocat mai mare si se amesteca impreuna cu compozitia de unt si ceapa;

Se repune apoi compozitia pe foc,se adauga sare de Himalaya si 3 litri de apa Carla Babywasser;

Se lasa sa fiarba la foc mic 20 de minute;

Intre timp intr-un castron se vor amesteca galbenusele de ou cu faina,zeama de la jumatate de lamaie si iaurtul.Se omogenizeaza bine compozitia si se pune in oala cu spanac ,amesetcand usor pentru 1-2 minute;Se lasa sa mai fiarba la foc mic 10-15 minute;La final se adauga menta tocata marunt si se mai lasa pentru inca 5 minute.

Ciorbita se poate servi calda sau rece, cu painica alaturi,ornata cu frunze de menta si feliute de lamaie.

Este o ciorbita satioasa,sanatoasa si foarte adecvata pentru perioadele toride de vara; In plus este o varianta extrem de gustoasa  de a servi spanacul,chiar si pentru piticii sau adultii refractari in mod normal la acest aliment.

Eu va doresc: Pofta Buna si Pitic Mancacios;

Lasă un răspuns

