Carawe-Desertul lauzei-specific Tarilor Arabe.

Astazi vom discuta despre o reteta specifica Tarilor Arabe:Carawe- sau Desertul Lauzei.

Pentru ca noi ,mamicile ,avem un rol important in aducerea pe lume a copiilor, am ales ca astazi sa discutam despre un desert al nostru-e un desert usor,extrem de placut ca si gust si foarte aspectuos.

In Tarile Arabe si nu numai aici,venirea pe lumea a unui copil reprezinta un motiv de bucurie…si asa cum bine se stie, din momentul in care mamica si copilasul se reintorc acasa si se simt pregatiti pentru primirea de vizite,acestea vor incepe:);

In Tarile Arabe, vizitatorii lauzei sunt serviti fie  cu ceai fiert cu scortisoara si presarat cu nuca zdrobita,  fie cu Carawe:un fel de budinca pregatita din orez macinat si chimin dulce.

Ca si ingrediente, vom avea nevoie de:
-4 pahare cu apa ( sau puteti utiliza 4 pahare de lapte delactozat, e chiar mai buna budinca facuta cu lapte delactozat)-ca si masuratori eu am utilizat  paharele din imagini,dar pe care nu le-am umplut cu varf.
-1 pahar de orez macinat( pudra) -eu am folosit faina de orez din cerealele cu orez pentru bebelusi si copii,de la Milupa-fara zahar sau lapte  inclus si cu gust de vanilie;
-1 pahar de zahar brun sau puteti folosi 5 linguri de fructoza pudra;
-2 linguri de chimin dulce macinat( carawe in limba araba sau caraway in limba engleza)
-1 lingura de scortisoara macinata
-jumatati de:migdale , fistic,nuca zdrobita, seminte de pin( snobar –limba araba) pentru decorat.
Aceste cantitati sunt pentru 5 portii.

Ca si modalitate de preparare:

Intr-o cratita antiaderenta se pune apa( laptele delactozat-la noi in tara sunt pana acum 3 variante de lapte delactozat: MinusL,La Dorna Dimineti Lejere si de la firma Sobbeke din Germania) cu zaharul la fiert; cand incepe sa fiarba se adauga faina de otez in ploaie si se amesteca bine sa nu se formeze cocoloase.
Se adauga chiminul dulce si scortisoara si se fierbe 8-10 minute pana s-a ingrosat.
Se pune budinca rezultata in cupe de desert, se lasa la racit cateva ore in frigider  si apoi  se decoreaza dupa gust cu seminte de migdale, nuca,fistic sau snobar.(seminte de pin).

Ingredientele gen snobar,chimin dulce le gasiti in magazinele arabesti;Eu personal,am descoperit un magazin cu condimente arabesti in Mall si pentru ca sunt extrem de seriosi,obisnuiesc sa imi fac de la ei cumparaturile.

Carawe- este totodata un desert extrem de bun pentru mama lauza si mamicile care alapteaza:chimenul si scortisoara fiind doua ingrediente care stimuleaza lactatia;

Daca va aflati in primele saptamani dupa nastere-primele 6 saptamani-deci in lauzie…recomand cu caldura acest desert,dar preferabil in aceste conditii sa il faceti cu apa si sa nu utilizati pentru decor migdale,nuci  si fistic ci doar seminte de pin-deoarece migdalele,nucile  si fisticul sunt alergene,pot trece in laptele matern si astfel vor da alergii urate bebelusului si posibil si colici ;

Daca ati depasit primele luni de colici ale bebelusului si inca alaptati puteti sa utilizati varianta cu lapte delactozat,dar recomand inca sa nu utilizati migdale,nuci  sau fistic pentru decor;

Dupa varsta de un an puteti utiliza in decorare migdalele,nucile  si fisticul,e o modalitate prin care ,daca alaptarea inca este mentinuta , o sa il obisnuiti pe bebe usor cu acesti 2 alergeni alimentari…pe care ii va papa undeva dupa varsta de 2,5-3 ani si s-ar putea ca in acel moment,impactul sa fie unul extrem de pozitiv si neurmat de alergii.

Personal,am utilizat doar Snobar in decorare pentru ca in acel moment doar asta aveam in casa.

Totodata acesta poate fi o varianta de desert la copilasi peste 3 anisori.

Va doresc dragi mamici sa va alaptati cat mai mult puiuti,sa va bucurati de acest desert stimulativ al lactatiei si totodata extrem de placut gustativ si sa va serviti si dvs.inivitatii cu acest desert-merita efortul de a fi facut si va fi extrem de apreciat.( eu l-am descoperit tarziu ,dupa ce fetita mea a implinit un an,dar am constatat cu placere impactul lui asupra lacatiei cat si gustul deosebit).

4 gânduri despre &8222;Carawe-Desertul lauzei-specific Tarilor Arabe.&8221;

  1. Suna bine rebuie reteta! Trebuie sa caut si eu condimente arabesti.

Lasă un răspuns

