Pranz de 1 Iunie.

M-am gandit cu mult inainate ce i-ar placea fetitei mele sa pape de 1 Iunie:))….mi-a fost greu sa aleg pentru ca spre norocul meu,am un copil care mananaca din placere si aproape orice ii gatesc.

Spre seara…mi-a venit ideea: Chiftelute din curcan cu mozzarela si parmezan,coapte in cuptor,cu cartofi natur pasati si sos de rosii.

E o mancare buna,sanatoasa si care poate fi gatita dupa varsta de un anisor si patru -cinci luni- din pacate imaginea prezentata nu e la fel de aspectuoasa ,pe cat a fost de gustoasa , si asta datorita faptului ca minunea mea mica a facut putina „ordine” in propria-i farfurie inainte de a apuca eu sa fotografiez:)!

Daca doriti sa dati acest fel de mancarica sub un anisor-de pe la 9-10 luni,veti folosi doar galbenusul de ou; ceapa si usturoiul se vor blendui cu putin ulei de masline si o lingurita de supa de legume si se vor amesteca apoi cu carnea de curcan;veti folosi doar 1/2 ceapa verde si 1 catel de usturoi nou;nu veti umple chiftelele cu parmezan sau mozzarela;smantana va fi inlocuita de iaurt,rosiile -doar 3/4 rosie sau o rosie din care vor lipsi samburii si coaja,daca nu aveti robot cu presare la rece,care sa le elimine el.; Chiftelutele se vor da la final prin faina de orez,fara lapte inclus,din cerealele pentru bebelusi si copii;Nu vom servi cu painica alaturi.

Pentru aceasta reteta am folosit urmatoarele ingrediente:

-500 grame piept de curcan.(am folosit cantitate mare de carne intrucat am gatit acelasi lucru pentru intreaga familie);

-5 grame parmezan;

-10 grame mozzarela;

-o ceapa verde;

-2 catei mici de usturoi nou;

-putin cimbru uscat;

-3 frunzulite de rozmarin proaspat,tocate marunt;

-2 fire de marar tocat marunt;

-10 grame de unt Bio;

-un ou;

-4 cartofi noi mai mari,pe care i-am curatat si i-am pus la fiert in putina apa Carla Babywasserr;

Pentru sosul de rosii:

-1 rosie si 1/2 am spalat-o si am dat-o apoi prin robotul cu presare la rece.

-o lingurita de ulei de masline;

-3-4 lingurite de smantana  cu 10% grasime;

-4 frunze de leustean tocate marunt;

-2 fire de patrunjel tocat marunt;

Carnea de curcan am dat-o prin masina de tocat carne; Am amestecat-o apoi cu cimbru,marar si rozmarin;

Ceapa si usturoiul le-am tocat extrem de marunt,aproape ca pareau date prin blender; Am pus untul la incalzit si cand acesta s-a topit aproape tot, am luat tigaia de pe foc si am pus ceapa si usturoiul pe care le-am amestecat usor cu untul cald si apoi am adaugat aceasta compozitie peste carne si am amestecat bine;Am adaugat si un ou bine batut si am amestecat din nou.

Am ras apoi mozzarela si parmezanul si le-am amestecat usor;

Am format apoi bilute din carne,in interiorul  carora am pus putin amestec de mozzarela si parmezan.

Am trecut apoi chiftelutele printr-un amestec de 7 cereale,din cerealele fara lapte inclus pentru copii si bebelusi.

Am dat apoi la cuptor pentru 7 minute; la jumatatea timpului am intors chiftelele de pe o parte pe alta;

Pasta de rosii si sucul obtinut prin presare le-am amestecat cu ulei de masline,patrunjel si leustean tocate marunt si am dat compozitia la foc pentru cateva minute ,pana ce a inceput sa dea in clocot….am tras apoi de pe foc si am adaugat smantana.

Am trecut apoi chiftelutele din cuptor prin sosul de rosii si am servit totul cald ,alaturi de cartofii noi natur , pasati usor si o feliuta de paininca neagra Bio.

O alta varianta a aceluiasi meniu..ar fi sa folositi cantitate mai mica de cartofi natur si sa adaugati orez cu legume la aburi,langa chiftelute.

Imaginea din prezentare reprezinta insa o portie mare de adult,cantitatile vor fi adaptate varstei copilasului.

Eu va doresc: Pofta Buna si Pitic Mancacios,in cazul in care va decideti sa incercati aceasta reteta!

2 gânduri despre &8222;Pranz de 1 Iunie.&8221;

  1. Vreau si eu sa fiu pentru o zi copil la tine acasa!:P

Lasă un răspuns

