Mancarica de mazare proaspata cu fenel si carnita de cocos

 Cunoscut şi sub denumirea de fenel sau Foeniculum vulgare, feniculul este răspândit în toată lumea, dar mai ales în regiunea mediteraneană şi în sud-vestul Asiei. Se aseamănă cu mărarul, cu care poate poleniza, rezultând seminţe lipsite de aromă. Planta era folosită încă din antichitate de egipteni la prepararea mâncărurilor sau în medicina naturistă.

Feniculul, o plantă comestibilă mai puţin cunoscută la noi, stimulează lactaţia, menstruaţia şi tratează eficient dispepsia şi flatulenţa.

Frunzele de fenicul trebuie culese când sunt fragede, primăvara sau toamna. Seminţele sunt dulci, având o aromă asemănătoare cu a anasonului (Pimpinella anisum). Toată partea aeriană a plantei este comestibilă, inclusiv florile. Din seminţe şi frunze se prepară ceai. Uleiurile esenţiale determină acţiunea farmacologică: antispastică, sedativă, carminativă, antioxidantă, antimicrobiană, expectorantă şi de stimulare a motilităţii intestinale.

V-am facut o scurta descriere a fenelului pe care l-am utilizat astazi in mancarica pregatita pentru fetita mea.

Reteta poate fi facuta incepand cu varsta de 10 luni a bebelusului-datorita faptului ca are in continut mazare;

Pentru cei care nu au inca suficienti dintisori in gurita pentru a mesteca eficient, mazarea si carnita de cocos vor fi mixate cu iaurtul si putina supa de zarzavat si apoi amestecate cu pasta de fenel.

Am considerat utila introducerea fenelului in aceasta reteta datorita riscului mare de flatulenta ( balonare) pe care il are mazarea,chiar proaspata fiind.

Pentru retea aveti nevoie de:

-2 maini de boabe de mazare proaspete;

-2 jumatati mai mari dintr-un fenel;

-o ceapa mica ;

-cateva frunzulite de marar;

-apa Carla Babywasser;

-sare de Himalaya;

-1/2 iaurt natural,mai cremos;

-o lingurita de ulei de masline;

-1/2 pulpita de cocos.

Carnita si fenelul le-am fiert separat in putina apa ;

Fenelul l-am fiert aproximativ 20 de minute,cat sa fie doar usor moale;

Mazarea am spalat-o,apoi am pus-o la fiert intr-o oala cu apa,ulei de masline,sare,ceapa tocata marunt si marar;apa a depasit doar usor mazarea…si am lasat-o la fiert pana a scazut aproape total.

Fenelul ,l-am scurs de apa si l-am tocat marunt,asa cum faceti cu vinetele coapte atunci cand faceti salata de vinete;

Pasta de fenel astfel obtinuta,am amestecat-o cu mancarica de mazare si cu carnita de cocos tocata marunt;

Am adaugat apoi peste acestea 1/2 de iaurt natural,usor mai cremos si am amestecat incet toate ingredientele pentru 5 minute la foc mic.

Am servit cald cu painica facuta in casa;

Eu va doresc: Pofta Mare si Pitic Mancacios.

Lasă un răspuns

