Bastonase din paine cu chimen, nucsoara ,parmezan si ulei de masline.

Pentru aceasta reteta aveti nevoie de:

-faina integrala;

-faina alba;

-chimen macinat-1/2 lingurita;

-nucsoara macinata-1/4 lingurita;

-5 grame parmezan proaspat razuit;

-ulei de masline – 1 lingurita;

–  apa;

-drojdie proaspata;

Eu am folosit 25 de grame de drojdie la 500 grame de faina( 150 de grame de faina alba cu 350 de faina integrala):am facut aluat in cantitate mare intrucat eu am facut si pitute si impletituri din paine din acelasi aluat.

Reteta dupa care am lucrat o gasiti in retetele mele anterioare-mai exact articolul intitulat: Painica de casa.

Astfel din aluatul obtinut dupa dospire am rupt o bucatica ,din care am fabricat bastonase prin alungire si rulare intre degete;

Bastonasele le-am tavalit apoi prin mixul alcatuit din: parmezan, ulei de masline,chimen si nucsoara macinate.

Le-am pus apoi intr-o tava de copt nonaderenta si le-am bagat in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru aproximativ 15 minute;

La sfarsitul intervalului de timp am verificat daca s-au copt suficient prin introducerea furculitei in mai multe locuri din aluat.(daca pe furculita nu raman resturi de aluat lipite,inseamna ca e copt suficient).

Cand le-am scos din cuptor, le-m pus pe o farfurioara si le-am pensulat cu inca putin ulei de masline si apoi le-am lasat sa se raceasca putin.

Am servit 2 bastonase inainte de cina:)

Ele pot fi servite ca si un aperitiv sau o gustare intre mese, cu conditia sa nu fie in cantitate mare, astfel incat piticul sa se sature si apoi sa nu mai pape la mesele principale.

Eu va doresc: Pitici pofticiosi si mancaciosi!

Lasă un răspuns

