Painici aromate.

Ieri va vorbeam despre importanta legumelor proaspete si a cerealelor si astfel azi am valorificat la maxim acest aspect ;

Asadar,tema discutiei noastre de azi este :Painici aromate.

Pentru aceasta reteta aveti nevoie de:

-un iaurt facut in casa sau un iaurt Danone Nutry Day Natural;

-aproximativ 200 de grame de faina alba,dar puteti folosi si faina integrala sau  o combinatie intre cele doua-preferabil sa fie faina Ecologica;

-putina sare de Himalaya;

-6 lingurite de fructoza praf;

-6 linguri de ulei de masline;

-o papaya bine coapta;

-2 mere mai mari;

-scortisoara macinata;

-un pliculet praf de copt;

Intr-un castron amestecati faina cu fructoza,sarea,uleiul de masline si jumatate de iaurt;

Praful de copt se toarna peste cealalata jumatate de iaurt si se amesteca energic; se lasa un minut,apoi se adauga si acesta in castron peste celelalate ingrediente;

Se amesteca pana cand veti obtine o coca frageda si care sa nu fie aderenta la vas sau la mainile dvs.;

Se framanta usor coca,apoi se rup din ea bucatele de dimensiunea unei nuci mai mari,pe care le veti da forma dorita sau le puteti pune in forme,daca aveti forme care nu se distrug la caldura;

Se incinge cuptorul la 180  de grade ;

Pe o tava cu foaie de copt puneti formele create si le bagati in cuptorul preincalzit pentru aproximativ 15-20 de minute; verificati daca sunt facute prin introducerea unei furculite in aluat (daca aluatul nu lasa urma pe furculita,atunci aveti certitutinea ca sunt facute);

Scoateti tava,lasand sa se raceasca painicile  si apoi  le puneti pe o farfurie intinsa; daca ati lucrat si cu forme scoateti painicile din forme cu grija;

Papaya si un mar vor fi spalate,curatate de coaja si de samburi,vor fi feliate si puse in storcator ( eu am lucrat cu storcatorul prin presare la rece);

Cel de-al doilea mar ,dupa spalare si curatare l-am dat pe razatoarea de sticla (pentru a evita oxidarea ce s-ar fi produs prin utilizarea unei razatori obisnuite); am obtinut in urma acestui procedeu un sos de mar, in care am adaugat putina scortisoara macinata ,o lingurita de fructoza si sos de papaya-obtinut din stoarcerea prin robot;

Painicile le-am taiat la mijloc-obtinand cte 2 jumatati ,pe care le-am insiropat cu putin suc de mar si papaya ,iar deasupra lor am pus apoi cate o lingurita din sosul de mar cu papaya si scortisoara;

Eu i-am dat fetitei mele 3 painici si jumatate….initial pusesem doar 3 painici in farfurie,ulterior am mai adaugat o jumatate dintr-o bucata de painica mai mare -ar fi mancat mai mult…dar nu am vrut sa exagerez!Excesele nu  aduc beneficii!

Restul de painici ramase…pentru a nu se oxida in timp fructele proaspete de deasupra,le-am pus intr-un vas de iena si le-am dat la cupor pentru 5 minute-astfel putand sa le folosesc si mai tarziu,sau chiar a doua zi-tentatia insa a fost prea mare si seara ,ca desert le-am papat toti 3.( eu,fetita si sotul meu).

Reteta poate fi facuta dupa varsta de un an,datorita glutenului pe care faina il contine -produsele ce contin gluten nefiind adimistrate copiilor cu varsta sub un an-glutenul avand un risc crescut alergen.

Eu va doresc :Pofta Buna si Pitic Mancacios!

Un gând despre &8222;Painici aromate.&8221;

  1. Ar trebui sa incerc si eu pentru sclifosiciul meu!

Lasă un răspuns

