Lasagna cu dovlecel,carnita de vita,ricotta si parmezan.

Aceasta reteta poate fi facuta dupa varsta de un an;

Odata descoperite pastele fainoase piticii le vor adora, e si motivul pentru care am ales sa fac Lasagna-foile de lasagna fiind facute dintr-o varianta de grau dur,asa cum sunt multe alte paste fainoase;Aceasta varianta de paste din grau dur nu vor fi folosite la copiii care au tendinta la diaree sau au sindrom de colon inritabil,intr-ucat pastele din acest tip de grau”zgarie”usor intestinul accelerand tranzitul intestinal;

Ele pot fi folosite insa la copiii peste un an fara probleme intestinale cat si la cei constipati.

Pentru aceasta retea aveti nevoie de :

-250 de grame de lasagna ( eu am cumparat foi de lasagna la cutie de 500 de grame si am utilizat doar jumatate din ele-si asa, oricum iese o portie foarte mare,cam pentru 2 zile, din care sa pape intreaga familie);

-2 felii mari de carne de vita,pe care le-am fiert separat in apa cu ulei de masline;

-5 baby dovlecei mai mari-asta inseamnand aproximativ 1,1oo de dovlecel,pe care i-am spalat ,i-am curatat de coaja si de samburi si i-am taiat felii mai mari pe care le-am pus la fiert in putina apa pentru 10 minute,cat sa se inmoaie usor;

-170 de grame de branza Ricotta (m-am incumetat sa folosesc aceasta branza desi avea in compozitie si smantana degresata de oaie-dar pentru ca nu era in cantitate mare si dat fiind faptul ca urma sa o prepar termic-nu punea probleme);ziceam m-am incumetat, pentru ca in mod normal produsele din carne de oaie-in special si branzeturile-mai mult sau mai putin- se dau undeva dupa varsta de 3 anisori-fiind usor mai grele digestiv;

-50 de grame de parmezan ;

-5 rosii mari;

-o telinuta -curatata ,spalata si rasa pe razatoarea cu gauri mici;

-marar si patrunjel tocate marunt;

-busuioc si rozmarin-cateva frunzulite tocate marunt.

-o lingura de ulei de masline;

-o bucatica de unt ecologic;

Dovlecelul ,dupa fierbere, l-am scurs de apa si l-am dat prin blender impreuna cu Ricotta; am adaugat apoi in compozitie telina rasa cu mararul si patrunjelul tocate si cu carnita de vita taiata marunt si am mai amestecat o data cu blenderul.

Rosiile le-am stors prin robotul cu presare la rece si apoi am adaugat busuiocul si rozmarinul maruntite;

Intr-o craticioara am pus o bucatica de unt ecologic la topit,si am adaugat apoi sosul de rosii cu verdeata si cu o lingura de ulei de masline…amestecand si am lasat aproximativ 1 minut pe foc,pana la incalzirea sosului.

Intr-o tava de teflon,pe care am uns-o cu putin ulei de masline,desi nu era necesar acest procedeu-tava fiind neaderenta, am pus un strat de lasagna (alcatuit din 2 bucati de lasagna pe care le-am alipit) si un strat de sos de dovlecel cu ricotta si carne,alt strat de lasagna si apoi din nou sos de dovlecel cu ricotta si carne; ultimul strat a fost de lasagna si pe care l-am acoperit cu sosul de rosii cu verdeata si cu 50 de grame de parmezan pe care l-am dat pe razatoarea cu gauri mici;

Am lasat in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 30 de minute;

Am servit calda ,taiata marunt si cu putin iaurt deasupra.

Eu va doresc: Pofta Buna si Pitic Mancacios!

4 gânduri despre &8222;Lasagna cu dovlecel,carnita de vita,ricotta si parmezan.&8221;

  1. Foarte buna combinatia! Eu am intrat in psihoza tefalului si am aruncat toate tigaile si tavile de teflon!!!!

  2. f.bune lasangele,data viitoare sa incerci sa faci lasagnele in casa,cu ou(un ou mare la 100 grame de semola(un fel de gris din grau dur)…vei observa o diferenta la gust…eu cand am oua proaspete fac intotdeauna lasagne(pentru o tava) si taietei si tagliatelle( cum ai vazut si in pozele de pe facebook lui Luca ii place f.mult sa faca taietei,tagliatelle cu mine…lasagnele eu le tai de lungimea tavii pe care o folosesc de obicei pentru lasagne si apoi le las la uscat intre hartie absobente cu ceva grut deasupra,in felul asta nu se ridica la capete,raman drepte 🙂 …daca nu gasesti semola le poti face si cu faina de grau…cand Luca era mai delicat am facut si tagliatelle cu faina de orez,nu mi-au iesit bine ca cele obisnuite dar le-a mancat…ai masina de facut foile subtiri pentru taietei/tagliatelle?

Lasă un răspuns

